Melon

 
Startade denna måndag i lugn o ro.
Barnen tittade på sommarlov och höll sig till sina paddor o spel.
Jag pulade runt lite här hemma och hälsade på våran robotklippare ;)
Han sköter sig snyggt.
 
Mot eftermiddagen åkte vi till Täby c jag hade tid för linskontroll.
Herrejäklar vad de ska vara envisa med att även göra en glasögonkontroll ,helt i onödan jag köpte mina nya brillor i November och min syn borde väl inte ha förändrats ngt drastiskt sedan dess, jag ser ju bra i dem:)
så jag stod på mig där heja mig.
 
Sedan det där med abonnemang på glasögon tyckte hon jag skulle skaffa OM jag ska skaffa nya glasögon men då envisades jag med att jag har precis köpt nya och i detta abonnemang måste du välja tre par glasögon och det blir enligt mig snordyrt varje mån, och att jag inte ska ha ngr nya:)
Hur svårt kan det vara?
Nog om det jag betalde för min linskontroll och fick med mig ett par provlinser hem med olika styrkor som hon tror jag kommer se bättre i jag vi får väl se :)
I dagsläget har jag samma styrka på bägge ögon och det är lite knepigt då jag har astigmatism.
 
Spännande värre :)
 
 
Skar upp lite hjärtformade melonskivor, så tjusiga de blev :)
 
Godnatt
Heléna

Så fint du skar upp melonen :D Man äter ju med ögonen också :D Jag är så glad att jag varken behöver linser eller glasögon för det verkar alltid vara något som krånglar... Var och gjorde syntest för ett tag sedan och då erbjöd optikern att jag kunde få den svagaste sorten av läsglasögon till ett bra pris (vilket det inte alls var utan svindyrt) men samtidigt erkände hon att jag egentligen inte behövde dem utan om jag skulle köpa dem så behövde jag dem kanske eventuellt om jag läste i sängen med dålig lampa innan jag lägger mig om kvällarna... *suck*... en del gör verkligen allt för att få sälja! Har faktiskt köpt ett par billigare läsglasögon, men de gör ingen skillnad så jag får fortsätta att klara mig utan så länge det nu blir. Rätt konstigt för jag är den enda av mina syskon, mina föräldrar och innan mor- och farföräldrar när de levde som inte behöver glasögon... hm... jag blev kanske bortbytt på BB ;) Har du döpt herr Robotklippare än? Kramar fina Petra <3

Svar: Haha den var bra 🤣Om du läser med dålig lampa ✋️Finns billigare på typ rusta om man nu behöver läsbrillor ,då är jag nog oxå utbytt på BB ingen i min familj såg dåligt kramar
mammansprinsessor

Heléna

Så fint du skar upp melonen :D Man äter ju med ögonen också :D Jag är så glad att jag varken behöver linser eller glasögon för det verkar alltid vara något som krånglar... Var och gjorde syntest för ett tag sedan och då erbjöd optikern att jag kunde få den svagaste sorten av läsglasögon till ett bra pris (vilket det inte alls var utan svindyrt) men samtidigt erkände hon att jag egentligen inte behövde dem utan om jag skulle köpa dem så behövde jag dem kanske eventuellt om jag läste i sängen med dålig lampa innan jag lägger mig om kvällarna... *suck*... en del gör verkligen allt för att få sälja! Har faktiskt köpt ett par billigare läsglasögon, men de gör ingen skillnad så jag får fortsätta att klara mig utan så länge det nu blir. Rätt konstigt för jag är den enda av mina syskon, mina föräldrar och innan mor- och farföräldrar när de levde som inte behöver glasögon... hm... jag blev kanske bortbytt på BB ;) Har du döpt herr Robotklippare än? Kramar fina Petra <3

Natalia Richardson

Heja dig vännen,bra att stå på dig och säjer nej när det inte känns rätt. Du har så rätt att jag ser fram till resan,kram.

Svar: ja skit i knasiga grannar:) kram
mammansprinsessor

ullie

vågar inte säga att ja HAr linser ja har haft i typ två år o använt i ca 2 mån högst de e för svåra att ta ut suck :D min man dör o säger tala inte om det för nån .
jodå skrev nog inlägget då du va inne hos mej de sov ute :D

Svar: såklart du får tala om det de var ju superduktiga:) min Alexandra sov i en iglo ute en kall vinternatt:)kramar
mammansprinsessor

Mirre Sweetwords

Så fint med hjrtanmeloner och ja tror också att de kan vara ganska på att man ska skaffa avbetalningar och så hos dem, de tjänar ju på allt sådant där också

Svar: Ja precis så är det 💕
mammansprinsessor

Netti Starby

Så fint du har skärt upp melonerna och min son fick syn på bilderna och vill att jag ska göra likadana haha! :-D Kramis

Svar: Haha kul 🍉💕
mammansprinsessor

Amanda

Vattenmelon är ju så himla gott<3

elisabeth

hahaha detta ordet pula som vi svenskar använder,det har en helt annan betydelse i Norge.det fick jag erfara när jag hade en norsk kollega och hon blev alldeles perplex och generad typ när jag sa att jag just pulat runt ;) ;) i Norge är det nämligen nåt man gör i sänghalmen fniss :P

önskar jag också kunde ha linser men inte som det är just nu :(
bra du stod på dig det är ju ändå dina pengar som ska betalas...men dem vill bara sälja hela tiden....jo det är lite trixigt att ha brytningsfel.kram

Svar: Haha jag dör :) vad kul då ska jag fortsätta pula hela dagarna lång;) ja i slutändan lär det nog bara bli att jag använder mina brills men det är knepigt att få till rätt styrka jäkla meck och jag frågade vad hon ansåg om att operera men det var tydligen inget bra val enligt henne och det kan ju man förstå för då tappar hon kunder.kramar
mammansprinsessor