Petra


Namnsdag har jag denna dag :)
Jag tycker det är lite kul att mitt namn finns med i kalendern nu
När jag var liten firades aldrig mitt namn för det fanns inte med i almanackan
Sedan är det ingen stor grej att ha namnsdag men lite fika är ju trevligt och kul om nära o kära grattar.
Host host.....
 
Jag brukar göra namnsdagsfika till alla i familjen och även till mig själv :)
 
Tjejerna ritade fina teckningar
 
Jag hann precis slänga i hop en blåbärspaj innan sommar med Ernst började Svor innan för vi hade knappt ngt smör kvar men skam den som ger sig det fick bli som det blev och en paj blev det.
 
Festa till det med lite loka i fina rödvinsglaset från ittala
Nu ska jag gå ner till köket för det råder kaos där nere disk överallt och våra sängkläder ligger kvar i tvättmaskinen så dags att hänga tvätt och byta lakan.
Sambon är på jobbmingel i skärgården.
Tur jag har barnen som sällskap.
 
 

Önskar dig en happy torsdag.
 
Kramar
elisabeth

grattis fina du :) hoppas du haft en bra dag och att solen strålat ikapp med dig.kram

Netti Starby

Åh vad mysigt och stort grattis! :-D Kramis

Eva`s blogg

Grattis i efterskott :) ja grekerna firar namnsdag mer än födelsedag o visst skall man fira sin dag :) kram å fin fredag

Svar: Visst e det så:) kramar
mammansprinsessor

Mirre Sweetwords

Ohh grattis till PETRA och så mysigt och gott

Jenny

aha trodde de va ett namn som funnits länge i almenackan, där ser man :) grattis fina du. Så gott med blåbärspaj

Netti Starby

Grattis i efterskott och så mysigt ni hade det! :-D Kramis

Days by Johanna

Låter som en härlig stund igår!

anneli

Jag har aldrig förstått meningen med att fira sin namnsdag.
Det är ju så många andra saker vi firar på året :)

Svar: Allt som går att firas är ju trevligt enligt mig:)
mammansprinsessor