Söndag

 
Helgen lider mot sitt slut och snart dags att lägga huvudet på kudden.
 
Helgen går fort som alltid.
vi har inte gjort så överdrivet mkt denna helg.
Björn har visserligen varit inne på kontoret och jobbat lite.
 
Engla och Nova har haft kompisar de har badat i våran pool och det är inte helt friktionsfritt och det är inte alltid heller så lyxigt o glammig o härligt när det blir tjafs o bråk i poolen 
jag tänker sätta nya hårda regler där med basta!
När Björn är hemma då får han sitta badvakt för jag gör det inte igen när det är fler barn än mina egna .
jag vill inte höra bråk o ledsamheter då har man inget här att göra!
jag får låta sur eller elak men tycker man ska vara glad o visa respekt när man får komma till andra och bada eller för den saken leka.
så idag har jag bestämt att här hemma badar mina egna barn i poolen tillsammans med de vänner som sköter sig !
jag har ett enormt ansvar om ngt skulle hända och jag vill inte ta på mig det ansvaret ensam !
 
Bara några få skoldagar kvar sedan går mina tre tjejer på sommarlov ☀️
Engla ska iväg till Leos lekland med klassen imorgon så mysigt 💕
 
Godnatt från mig ! 
Heléna

Så tråkigt att det inte har funkat i poolen :( Jag skulle definitivt inte låta några andra än mina egna barn bada i poolen om de inte skötte sig. Jag hade pool när vi hade hus och vi hade väldigt tydliga regler för vad som gällde och vissa fick helt enkelt inte bada hemma hos oss. Mest arg blev jag nog när jag upptäckte att en av barnens kompisar roade sig med att kasta i gräs och stenar i poolen bara för att det var kul *suck*... Hoppas du får en härlig kommande vecka fina Petra! Kramar <3

ullie

underbart fat det gillade ja
men nä va tråkigt med sånt kan de inte bara njuta? nä inte kul då får det va håller på dej stenhårda regler det är ju endå en risk oxå kram kram

Pillan

Hej vännen

Nu har jag äntligen tagit mej an din utmaning :) Tack söta du

Jag håller med angående "oskötsamma " barn/kompisar men det är himla svårt om man inte känner dom sådär jätteväl. Jag har inga problem att säga ifrån om familjen är goda vänner dock. Det vet jag att dessa föräldrar uppskattar och det gör även jag om inte mina barn sköter sig!

En pool är ju såklart en magnet men som du skriver så är det ett jätteansvar!

Kram på dej, P

Mirre

Helt klart ska man vara tacksam då ,man får komma och bada i någon annas pool, det hade jag tagit med föräldrarna, samt sagt åt barnen att slutar ni inte får ni inte komma hit något mer

Netti Starby

Vad bra att du sätter regler för det funkar ju inte när dina barns kompisar är bråkiga i poolen. Hoppas att det inte kommer upprepas mer och fortsätt att stå på dig! Kramis

elisabeth

usch vad trist när det blir så :( tycker du gör helt rätt att sätta upp strikta regler när kompisar kommer över och badar i eran pool..samtidigt som jag tycker att man ska vara glad att man just får komma hem till en kompis och bada.
och som du säger,det är ett ansvar också att ha hand om andras barn!!
kram på dig och hoppas du får en bra vecka <3

Heléna

God kväll fina vännen! Ville bara berätta att du syns lite extra i min blogg idag :D Kramar <3

NICOLE

Vad jobbigt när det blir sådär, men det är bra att du sätter de reglerna så det inte blir mer tokigheter :) För ansvaret ligger ju som sagt på den vuxne och då får det bli regler ;) Hoppas du haft en fin kväll!