Ensamstående mamma

 
Det finns många som höjer på ögonbrynen när jag säger att mina två yngsta barn har två äldre syskon.
Alexandra är 16 år och när jag då talar om att de även har en storebror som är 26 år får vi frågan hur då?
hur gick det till? du som är så ung du ser inte äldre ut än 30.
Alltid lika kul när man hör det  då jag fyller 47 i år:)
Lite kul då en del klasskamrater till Nova har berättat hemma att Nova har två systrar och en bror,en del tror inte på sina barn så de måste fråga mig:) hände senast i går.
 
Jag har för dig som inte vet samma pappa till mina 4 underbara barn.
Då hade jag aldrig haft sådant "glapp" mellan de fyra :)
 
När min son föddes 28 september 1990 så var jag överlycklig och han var planerad vi kämpade ett helt år innan vi blev gravida.
Jag vet jag var ung säkert där av anledningen att det tog tid.
 
Jag var lyckligt ovetande att jag strax skulle bli ensamstående 19 årig mamma efter ett femårigt förhållande till pappan.
Han valde att lämna mig och var redan otrogen medan jag låg på BB.
Han gjorde sedan den andra tjejen gravid och Thimmy fick en lillebror ca ett år efter.
Sedan den dagen då jag blev ensam med en 4 veckors bebis tog jag allt allt  allt ansvar och gick igenom prövning efter prövning.
 
Thimmy var mitt allt och han var så efterlängtad och bandet mellan oss har alltid varit starkt och jag hoppas det alltid kommer vara så.
Vi har kämpat och jag har kämpat som ensamstående mamma.
 Jag har slagits för min son för aldrig  någonsin gjorde hans pappa det!
 
Han bara lämnade oss efter 5 år av kärlek......
 
Mitt livs första kärlek och pappan till mitt första barn.
pumps drottingatan och väldigt mycket hårspray, tror jag var lika gammal som min Alexandra här.
19 år och nybliven mamma med världens finaste son som föddes på sös.

Här började min resa som ensamstående mamma ........
 
 
Mirre - Sweetwords

Ohh vad starkt inlägg och fint att du delar med dig till oss, så fint att ni har så starkt band, men det förstår jag att ni har då. Har han någon kontakt med sin pappa?

Jag trodde också du var i min ålder, jag har kompisar som är 32 år & jag är ju då 38, så träffa jag min kompis mamma på hennes barnbarns dop. Så pratade vi och lite sådär, så sa hon - När var det du & Madde gick tillsammans, för ni är väl skolkamrater va? Jag typ gjorde glädjeskutt, skratt, haha

Svar: Tack snälla:) Känner mig alltid lite skakis att publicera personliga inlägg. Nej inte mkt till kontakt var det och senare blev det ingen alls.Tror det är svårt att knyta ihop det man förlorat och gått miste om, För mig är det jättesvårt att förstå att man bara kan lämna sitt barn och gå vidare!kramar
mammansprinsessor

Netti Starby

Vad kul att få se äldre bilder på er och du ser verkligen yngre ut än vad du är! Jättebra inlägg och starkt skrivet! <3 Kramis

Amanda

Alltid kul att få höra att man ser yngre ut :D

Svar: ja så är det:)
mammansprinsessor

Sandra

allltså åh så spännande att få veta mer om dig, och jag säger som dem andra att jag trodde inte du var en dag över 30 typ. du är så fin & fräsh och ser verkligen yngre ut än vad du är! Att du är en fantastisk mamma lyser igenom dina inlägg och dina bilder, du är verkligen underbar, och man märker att du gör allt för dina barn!

Kan inte ens föreställa mig hur hemskt de skulle vara att gå igenom det du fick gå igenom att pappan till ditt första barn gjorde så mot dig, hemskt!

Ska bli spännande att läsa fortsättningen om det blir någon, <3 du är grym! kram på dig <3

Svar: Tack snälla Sandra vilken fantastik fin kommenar den värmen hela mig:) är lite sugen på en fortsättning så vi får se:) kramar
mammansprinsessor

Tilda Barkselius

Så starkt inlägg, jättekul att få se gamla bilder!

Svar: Tack snälla.
mammansprinsessor

Natalia Richardson

Oj min vän. Här fick jag lära mig något nytt om dig.
Att du kämpade i ett år för att få barn,viste jag inte.
Du är en toppen mamma och jag beundrar dig för det du gått igenom. Kram från din vän
Nathalia.

Svar: Tack snälla Nattis :) jodå jag beställde en läkartid för trodde det var ngt fel på mig men behövde aldrig ta mig dit ;)
mammansprinsessor

ullie

har alltid fått höra ja ser yngre ut men nu har nog åren kommit ikapp haha ja fyller tror ja 48 i år ha ha 69:a är ja tt
Det är inte lätt att va ensam mamma men detta har du gjort bra o har 4 st fina barn va stolt vännen kram

Svar: Tack snälla fina:) kramar
mammansprinsessor

Eva`s blogg

Va roligt att läsa o se bilder :) känner igen hår o pumps he he stor varm kram till dig <3

Svar: Haha jag det var tider:) kramar
mammansprinsessor

Polly Svensson

Ååå vilket fint inlägg. Stolt ska du vara som mamma. Vilken kämpe. Blir så glad att läsa att du tagit ditt fullaste ansvar. Kram

Svar: Tack finastePolly. kram
mammansprinsessor

Heléna

Du är en fantastisk mamma fina Petra och det är ingen tvekan om att du har gjort ett bra jobb med de fina barn nu har <3 Roligt att du delade med dig av bilderna :D Kramar <3

Hanna

Åh vilken stark berättelse! Både sorglig och vacker. Modigt av dig att dela med dig! <3 kram

elisabeth

kul att se gamla bilder på dig,och jag känner knappt igen dig men 80-tals modet känner man igen haha helst halva flaskan spray skulle man ha :P
trist att bli lämnad på det viset,fattar inte heller hur man bara kan lämna sitt barn.men pappan kan aldrig svära sig fri ifrån timmy för gu vad lika dem är..tycker jag.tänkte på den svartvita bilden.
du är en härlig mamma som gör allt för dina barn,och titta bara på din son det bidde ju något storartat av han :D :D :D KRAM <3

Svar: haha känner du inte igen mig :) värsta frillan.Ja han e väldigt lik sin far men å andra sidan var jag och hans far lika när vi var unga blont långt hår :)ett svin var han allt... ja tack han kämpar o sliter med sitt :) kramar fina.
mammansprinsessor