RÄDSLA

 Kaffe och choklad brukar alltid hjälpa när man vill bli glad:)
Blev dock ingen choklad denna tisdagmorgon.
 
Började morgonen med frysta hallon och kaffe
Aj inge bra för magen :(
 

Sitter och samlar ihop mig lite inför ett viktigt samtal.
Det gör ont i mammahjärtat.
Men det är ett faktum att nu måste vi ta tag i detta och jag hoppas vi kan få den hjälp och stöd vi behöver för att få ordning på detta.
 
Ett av mina barn har en stark rädsla/fobi :(
 
Det protesteras och det är en jobbig kamp om morgonen när vi ska till skolan.
Jag gråter de mornar jag har lämnat henne då det är som värst det gör så ont.
Jag har förklarat för fröken att min dotter är rädd för mörker och stängda dörrar.
 
Vi hade inte detta problem förra året just på skolan men när det är gymnastik och barnen är i omklädningsrummet så busas det en del , de släcker lampor och det blir till det värre för min dotter som nu inte vill vara där inne.
Nu är det alltid en vuxen i omklädningsrummet men det hjälper inte helt det heller.
 
Som fröken uttryckte sig så kan hon inte tejpa fast lampknappen och det förstår jag mycket väl att hon inte kan göra!
Jag vill bara informera att rädslan är så stark att den påverkar varje tisdag och torsdag då det är gymnastik på skolan.
 
Det känns som att denna rädsla bara blir värre och då måste vi söka hjälp för det.
 
Det är inte helt lätt vid trånga utrymmen heller som offentliga toaletter då måste vi alltid stå med dörren öppen.
Jag tycker så synd om henne och det har aldrig hänt att hon blivit inlåst någonstans heller.
Jag vet bara inte vad jag ska göra så då måste jag ringa och ta hjälp av BUP.
Det var faktiskt skolan som tipsade om det för vi måste hjälpas åt med denna rädsla/fobi.
Jag tycker så enormt synd om henne.
 
Ta ett djupt andetag sedan ska jag ringa till BUP
 
 
Netti Starby

Usch vad jobbigt för henne och hoppas att ni får hjälp! <3 Kramis

Svar: ja tack snälla.
mammansprinsessor

Sandra

Åh stackars henne, och hoppas ni får den hjälp ni behöver <3
Så fina bilder du tagit, bara älskar ananasen, vart är den köpt? Kramar och ha en fortsatt bra dag

Svar: Ja stackars liten. visst e den tjusig jag fick den av min son i julklapp men den finns på room eller åtminstone fanns .kram
mammansprinsessor

Jenny

Inte lätt, stackare. Jobbigt med fobier, har själv det för djur sen jag var liten då jag blev skrämd. Min pappa var så arg och sa att det skulle växa bort men har det inte. Jag önskar idag jag hade fått hjälp med de när jag var liten, tom i samband när detta hände. Mina föräldrar eller mamma underlättade för mig så när vi kom till vänner och släkt så sa de att de skulle ta ex hunden i ett annat rum så jag slapp möta det jag var så rädd för. Har inte växt bort ändå för några årsen gick jag på terapi men det sitter så långt in i huvudet så är fortfarande inte bra. Som sagt inte lätt med fobier, jobbigt för henne och för dig så klart att hon inte vill vara med på gymnastiken. Bra ändå att hon kan få hjälp att bearbeta den rädslan, jobbigt för henne och hoppas det hjälper. Men som sagt jag tror det är bättre att börja bearbeta kanske när man är liten,de hade jag önskat. För min del är det ex jätte jobbigt att vara utomlands i varma länder med dessa lösa djur. Jag bävar över ex att ta med mina barn utomlands då jag inte vill de ska se mig så rädd. Kan inte ens sitta på restaurang med benen nere för är rädd katter eller hundar ska springa under bordet :( Kram

Svar: usch stackare då och hundar är ju ngt man möter kanske varje dag. jag har en fobi för ormar men det är inget jag tänker på dagligen eftersom jag inte springer på dem så ofta:) men det är jobbigt nog att se dem på tv eller tidning, då slänger jag iväg tidningen jag blir tokrädd verkligen så jag vet hur det känns när andra har fobier det är inget man skämtar bort.Ja att ta tag i det tidigt tror jag också på,att skuta allt under matten e ingen bra lösning. stor kram till dig
mammansprinsessor

elin

Hoppas du får en toppen bra kväll<3

Svar: Tack:)
mammansprinsessor

Johanna Utterberg

Jättefina bilder, älskar koppen! :) Men fy vad jobbigt med hennes fobi och att den blivit så allvarlig, hoppas verkligen att ni kan få all hjälp ni behöver och att samtalet gick bra idag. <3 Kram

Svar: jag gillar också koppen :)ja det är jätte jobbigt för henne jag hoppas vi får bra hjälp. kramar
mammansprinsessor

Jennifer

Jag hoppas allt går bra <3

Svar: Tack söta.
mammansprinsessor

Gabriella

Men usch så jobbigt med såna fobier!! <3

Svar: ja inge kul:(
mammansprinsessor

ullie

ja gumman ja vet hur du har det då felicia just varit rädd för att vara själv o åka buss mm det är skit jobbigt se dem så rädda o inte kunna göra något annat än försöka hjälpa till .
hoppas ni får en lösning o det börjar känns bätre kramar om lilla tös o dej

Svar: Ja när det övergår till en fobi så är det jobbigt att lösa själv då vill jag gärna ha proffs hjälp. kramar
mammansprinsessor

EVELINA

Förstår att det är jättejobbigt för er och speciellt för er dotter! Gymnasikten och omklädningsrummet både före och efteråt kan vara en hemsk situation för flera och av många orsaker, jag undrar om ni inte kan be att din dotter får byta om lite före de andra? Jag kom in i puberteten väldigt tidigt och var väldigt retad redan innan det så när det ännu till hände blev det ännu värre och då fick jag till sist lov att gå från gymnastiken lite före de andra så att jag hann duscha och nästan bli klar (om jag var riktigt snabb) innan de andra kom.

Förstår också hur jobbigt det kan vara med mörkrädsla, var själv riktigt rädd under hela uppväxten och även om man vet att det inte är en vettig rädsla så är det ju inte så lätt att göra något åt sedan när man väl är där i mörkret. Hoppas verkligen att ni hittar en lösning!

Svar: Ja nu är det så att hon vill ogärna vara ensam i omklädningsrummet eftersom det är dörren hon är rädd att ha stängd så det har inget med själva ombytet att göra,men som sagt hon fick däremot gå lite senare till idrotten för att just slippa att det blir bus med lampor o så. Jobbigt att vara så rädd för stängda dörrar och mörker, kramar
mammansprinsessor

Eva`s blogg

Ja så klart skall ni ha hjälp, så hemskt för henne usch jag förstår dig, hoppas det går bra berätta gärna sen kram till er <3

Svar: Jag hoppas också det blir bra. kramar vännnen.
mammansprinsessor

madabouttea.se

Stackars liten! Hoppas det fixar sig!

Svar: Tack snälla rara.
mammansprinsessor

Lindsay

Usch det låter inte alls roligt. Hoppas BUP kan hjälpa er med råd och tips. KAn man ringa dem i alla sammanhang och få tips och råd av ?

Lycka till och trots detta önskar jag en fin dag!

Svar: Ja vi blev hänvisade till ngt som heter första linjen .Det går även att söka på vårdguiden eller hos din läkarmottagning för att få hjälp att hamna rätt ,vi togs Inte emot hos BUP eftersom det är mer relaterat till psykisk ohälsa!Kram 💕
mammansprinsessor