Samtal och möten


Frukosten ligger i magen och det fattas bara en kopp kaffe nu :)
 
Björn lämnade tjejerna på skolan i morse, skönt att få åka bil ;)
Nu är han dock på väg i taxi mot Arlanda.
Han reser till New York på konferens en vecka.
Härligt det är han värd
 

Jag ringde som sagt till BUP igår och det hade bara tre minuter kvar på sin telefontid så det återkom till mig nu i morse.
Pratade med en supertrevlig man .Han kom fram till att vi inte ska gå hos BUP eftersom det är en glad tjej för övrigt som gillar skolan och har många vänner,Det är tyngre problem om man ska gå på Bup. Men att hon har en ångest över just dörrar och mörker ska hon självklart få hjälp med så nu har jag fått tag på  en psykolog mottagning.
Vi har ställt oss i kön :)
Så har vi tur så får vi en tid om en månad.
 

På skolan så har hon alltid hjälp när hon går på toaletten det finns en och samma vän som alltid står och vaktar vid  den öppna dörren och den hjälpen är kanske inte så bra tyckte mannen på BUP och det kan jag hålla med om men just nu kör vi så tills vi får hjälp.
 
Så vi kommer behöva jobba en del med denna ångest inför stängda dörrar och mörker.
Hon är inte rädd att gå ut i mörker utan rädd att vara instängd i mörker och åker heller aldrig rutchkanor med tunnlar. Även nattetid kan hon vakna och skrika i panik om det har varit mörkt i rummet  nu har vi massor av smålampor tända varje natt i rummet.
Det är liksom aldrig kolsvart i huset vi har nattlampa i vår hall/trapp men det handlade tydligen inte om hur mörkt det är,Som fröken sa att det lyser från duschrummets  fönster ut till omklädningsrum det hade ingen betydelse så det skulle jag hälsa fröken från bup;)
Är man rädd har det ingen betydelse.
Jag har själv en ormfobi skulle någon säga till mig att det är bara en liten orm ?? alltså jag hade ju dragit därifrån vilket som.
 
Nu ska jag faktiskt ta och få upp tonåringen ur sängen för nu ska vi snart i väg på hennes utveckligsamtal:)
Hon börjar sent hela denna vecka så det är därför hon sover om någon undrar.
Ja det där med att vara mamma känns som ett heltidsjobb i bland:)
Önska jag också kunde sätta mig på ett flyg till NY.
 
 KRAM OCH TACK FÖR ERA KOMMENTARER JAG HAR SVARAT ER ALLA!
 
 
 
 
Netti Starby

Vad skönt att hon snart ska träffa en psykolog och lyllo din man som reser till New York idag. Ha en fin dag! :-D Kramis

Jennifer

Bra när man kan bolla med BUP

Johanna Utterberg

Vilken gofrukost! :) Och vad bra att ni ställt er i kö och hoppas ni får hjälp fort. Jag har som du ormfobi och då spelar det fanken ingen roll om det är en stor eller liten orm, jag skriker lika högt i varje fall ;) Hoppas hon får hjälp med sin mörkerfobi nu iaf. Kram <3

Jessica Högberg

Det ÄR ett heltidsjobb och jag beundrar Er=)) Hoppas det går bra med psykologen och rädslan! <3

Eva`s blogg

Ja dem säger att har man fobier övervinner man bäst genom att utsätta sig för just det man är rädd för, men jag gillar inte stora spindlar o jag håller mig väck...hoppas allt löser sig kram

Svar: Ja jag tänker samma där aldrig i helsike jag utsätter mig för ngn orm inte en chans... men det är tack o lov inte samma fobi, kram
mammansprinsessor