Så kom måndagen


Blev tipsad av dessa rengöringsprodukter av tjejen som gör mina bryn
Billiga och finns på apoteket, perfekt för min hy som behöver mild rengöring utan alkohol.
Ska även boka tid till  kemisk peeling åt både mig och Alexandra :)
 
 
Hej Måndag
 
Ny vecka och familjen är återförenade igen :)
Hur härligt är inte det.
Kan tillägga att allt inte varit härligt jag känner mig misslyckad som mamma så in i norden
Alla som har /haft tonårsbarn vet kanske hur det är.
I bland vill jag packa min väska och lämna allt för en stund..
 
Jag ska sätta mig och skriva ner en låååång lista på hur vi ska kunna hjälpas åt i denna familj för detta håller inte i längden.
Det är inte meningen att jag ska gå och handla mat laga mat plocka undan all mat efter alla i familjen.
Så är det precis varje dag!
Jag får skit för att jag lyckats missa ett par jeans i tvätten.
Jag känner en inre stress krypa sig närmare.
Jag sover inget alls om nätterna, ska köpa öronproppar innan jag söker hjälp för detta.
Allt ger säkert med sig och det gäller att såklart tänka positivt och släppa alla dessa negativa tankar men det är inte så lätt.
 
Skulle behöva egentid med min sambo.
Denna helg har verkligen fått mig att tänka. Många vi känner har åkt på weekend- resor och konsert och bara haft vuxentid.
Relationen är så viktig att vårda annars tappar man den.
Det är dagens sanning!
 

Önskar dig en fin start på veckan!
 
Kram/P
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Veronica

Hoppas att ni kan få barnvakt och komma iväg på något mysigt bara du och sambon 💗 kram Veronica

Svar: Ja men tack snälla:) kram
mammansprinsessor

Mirre Sweetwords

Ja ibland glömmer man bort vardagsromantiken och ja tiden för sig och sig själva, allt bara ångar på och ja mamman är ju den som ska ha kollen liksom

Hoppas att ni styr upp något snart, skulle vi med behöva

Svar: Ja så himla typiskt att detta ska vara en kvinnofälla...Män tar sällan samma ansvar en kvinna tar...kram
mammansprinsessor

hanna

oh kul med hudvård!
hoppas ni verkligen får komma iväg och få egentid sånt är ju också viktigt i längden och lite sömn på de! :*

Jenny

Ja det är viktigt, känner jag också skulle behöva göra något med min man. Nästan kommit in i det där vänskapsrelationen, allt går i bara farten o allt är så inrutat. Går liksom om varandra..
Men svårt att få ihop då våra barn är så små och de sover inte borta än. Hoppas ni kommer iväg på något...

HOPPAS du får en bra dag fina du

Svar: Skönt att höra att det finns fler ja men åren går och det händer liksom inget:) man glömmer bort varandra:( kram
mammansprinsessor

Eva`s blogg

Ja du vännen att vara mamma är inte lätt, men vi måste bli bättre på att be om hjälp, förklara för dina töser att du känner stress osv dem är stora o förstår delge alla jobb och så för alla måste dra sitt strå till stacken, jag har de sagt ifrån på skarpen. Du kommer inte att hålla hela vägen annars tro mig! Din kropp har redan börjat säga i från där har du första tecknet! var inte rädd att berätta för barnen hur du mår.

Dem förstår men kanske inte vet, sen ber du om hjälp av någon så bokar du in nåt mysigt med maken/sambon ..

Stor kram jag finns här för dig om du vill <3

Svar: Nej inte lätt alla gånger , små barn små bekymmer så är det!Det är väl lite mitt fel som accepterat detta så länge...När kroppen börja säga i från är det otäckt :( stor kram o tack bästa Eva.
mammansprinsessor

Biggeros

Jag tycker att du och din man behöver vuxentid och kvalitetstid utan barn. Du vet inte hur tonåringar kan vara egoister. Det håller inte att de inte ens kan hjälpa till att duka av bordet. Jag har även varit tonårsmamma till två döttrar med 22 månadefs mellanrum och min man var utlandsarbetare. Tänk nu på dig själv och unna er kvalitetstid. Det är viktigt för förhållandet🤗Kram

Svar: Tack snälla jag ska verkligen tänka på dina ord :) KRAM
mammansprinsessor