vegetarisk lasagne


Igår tänkte jag vara rolig och överraska familjen på lite smarrig god vegetarisk lasagne.
Gick så där.......
 
Själv tycker jag att det var den godaste lasagne jag ätit på länge:)
 
Mitt mål är att vi ska börja äta vegetariskt minst en gång i veckan.
Jag tänker på hälsorisken med allt jäkla kött vi slänger i oss.
 

Vegetarisk lasagne
 
Vad jag hade i min lasagne
 
400 g färska lasagne plattor
500 g vegofärs
4 klyftor vitlök
2 morötter
2 msk tomatpuré
500 g krossade tomater
4 msk olivolja
riven ost
3dl créme fraiche
2msk mjölk
tomater
1 kruka persilja
 
Sätt ugnen på 200 g.
Riv morötter och vitlök
Ta en stor kastrull sätt på medelhög värme och tillsätt olivolja.
Stek vitlöken och morötterna tillsätt vegofärsen ,sedan tomatpuré och krossade tomater.
Rör runt och höj värmen.
salta peppra och låt det koka ca 15 min.
Hacka persiljan och skiva tomaterna tunt.
Häll cremé fraiche i en skål och tillsätt mjölk salt peppar tills du får en rinnig konsistens.
Lägg ett lager tomatsås i botten ,lägg plattorna,smeta på créme fraichesåsen täck med riven ost samt strö över lite hackad persilja, salta o peppra mellan lager.
upprepa och lägg sist den skivade tomaten som dekoration på lasagnen och strö över sista persiljan.
 
Grädda i mitten av ugnen 25-30 min.
 
Lycka till
 
 
Miss Jennifer

Så gott det såg ut :D

MADDISENJ.SE

Såg riktigt gott ut, är så dålig på vegetariskt så detta kanske vi borde testa :D

MADDISENJ.SE

Såg riktigt gott ut, är så dålig på vegetariskt så detta kanske vi borde testa :D

Evelina

Men mums! Ser jättegott ut :D

Heléna

Ser ju supergott ut! Jag kör också på vegetariskt åtminstone en gång i veckan - går alldeles utmärkt :D Fick tips om att det är bättre för kroppen med vegetariskt när man har elaka leder så då känns det ju ännu mer angeläget att tänka om med vad jag stoppar i mig. Hoppas allt är bra med dig <3 Kramar <3

elisabeth

vegetarisk lasagne är ju jättegott och kan ju varieras i det oändliga..men förstår dig det knorras här med när för mycket grönsaker kommer i maten. inte så mkt barnen som man kan tro,utan mer mitt stora barn haha :D
ha det gott kram