Luciafika

 
Hej fina
 
Försökte mig på ett blogg inlägg igår då det var Lucia men blogg. se var hopplös så det fungerade inte.
Surt sa räven...
 
5.orna hade luciaframträdande i kyrkan och föräldrarna var välkomna.
Så otroligt vackert och fint,tyvärr fick vi inte filma/fota förrän på slutet.
Väldigt fint var det i varje fall.
Rektorn kunde inte hålla tal för hon grät bara :)
Ja det var verkligen så vackert.
Det var bara Lucia och tärnor och stjärngossar så fint.
 
Lussefika såklart på eftermiddagen här hemma.
 
skumtomtar hit o dit och denna skumtomtedricka var ngt för söt för min smak men barnen gillade den.
 
 
 
Glömde bort att jag hade bakat egna lussebullar :) så här dukade jag fram köpebullarna istället haha.
 
Älskar er mer än livet....
 
Tjejernas juloutfit e nu klar,tycker det är så fint att matcha dem och än får jag göra det :)
 
Uff... både jag och Engla vaknade med huvudvärk denna fredag.
Min e kanske självförhållad då jag drack vin till maten igår:)
Men när Björn köper oxfile och godsaker för att fira lucia så e det klart man hänger på:)
Sedan är den där synen lite meckig för mig, tant börjar bli gammal...
Har fått byta linsstyrka flera ggr nu och jag hoppas dessa jag har nu ska fungera,mina glasögon e för svaga ser inte texten på tv.n så dem måste jag fixa.
 
Egentligen vore det skönast att bara köra glasögon eftersom jag har superproblem nu med linserna som jag måste ha läsglasögon till det mesta,ganska irreterande att inte kunna se saker tydligt som man gjorde förr,Det var nästan bättre att se dåligt på långt håll.
Men å andra sidan har jag upptäckt saker jag inte sett tidigare:) en helt ny värld typ.
Just nu lånar jag Björns läsglasögon måste köpa typ 15 egna för man har ju ingen aning vart man lägger dem:)
 
Hur har ni det är ni julstressade?
Jag fick smått panik i förrgår
Allt rasa samman jag skällde ut Björn så han åkte härifrån.
Men det blir jul ändå.
Nästa vecka kommer svärisarna och det är första gången vi firar jul tillsammans,ska bli kul framförallt för barnen och Björn.Vi har ju oftast firat själva, eller rest utomlands.
Sen har vi en födelsedag den 22.a någon fyller tydligen år:)
 
Nu önskar jag dig en härlig fredag och glöm inte att andas lugnt.
 
 
KRAM/P
 
 
 
 
 
Netti Starby

Åh den där drickan måste jag köpa hem och vilka fina outfits tjejerna ska ha! :-D Kramis

blondina

Gud va gott de ser ut inte för att ja gillar skumtomtar men läsken hade en sjukt mysig färg :D kanske för att jag gillar rosa haha ;) Ha en fin kväll

Emma E

Tycker verkligen det är så mysigt att kika på lucia, och vad gulligt av rektorn! :') Vore superkul att testa den drickan, men kan tänka mig att den är söt! <3

Jessica Högberg

Nä, jag jobbar hela december så mamma fixar julmat och mys och jag kommer till stugan och myser;)

Ullie

skatterna det finaste man har . så söta de är

älskar de glasen har dem jämt gulligt med tomtarna så sittandes liksom hi hi mysigt

Tack finaste kan behövas tror ja kramar

Eva`s blogg

Mysigt, ja fota fick inte dottern göra på lussefirandet i förskolan, trist så fina kläder till töserna, här firas jul med yngsta dotter o hennes 2 barn jag jobbar till 14 ja linser kan va lite si o så jag har progressiva linser trivs bra, sen glasögon på kvällen när jag tittar på tv :) fin lördag kramis