Tisdagstankar


Så kom snön igen
Någon minusgrad och lite snö på marken som gör det ljusare ute.
Ja det är väl bättre än regn/ishalka o rusk och är det vinter så är det inte mkt att göra åt.
 
Köpte tre nya enkla ljusstakar på lagerhause för en billig peng, tycker de är lite fina:) Har tydligen snöat in mig lite i glastrenden.
Är hemma med lillskrutten Nova idag.Ingen feber utan mer hängig och väldigt trött så hon fick hålla sig hemma och pigga på sig inför morgondagens skoldag om inget annat inträffar.
De hade vikarie igår igen och jag vet inte men säkert mkt som påverkar att inte ordinarie lärare är där.
 
 

Drömde om min mamma i natt så märkligt, hon var med mig på akuten och jag hade kryssat i en ruta på ett frågeformulär där det stod överväldigad på? I bland kan de slå mig om de döda vill säga ngt? de är med på ngt sätt.
Låter säkert jätte spooky i dina ögon ;) Även hennes ansiktsuttryck var väldig ledsamt och förvånandes när hon fick reda på att jag var väldigt rädd för sjukdomar och döden ,jag var ju aldrig i dessa tankar när hon levde så det har väl sin lilla förklaring i drömmen men ändå.
 
Jag sökte hjälp hos en kurator när dessa tankar for i väg och tog över.
Nu vill jag bara lägga ifrån mig detta och gå vidare och inte tänka negativt.
Jag vet hade mamma levt i dag hade hon varit så besviken över mitt tänkande:)
Så på något sätt får jag ta hennes ord i drömmen och istället fortsätta njuta av livet och inte vara så rädd för allt.
 
KRAM
 
 
 
 
 
Netti Starby

Hon ville säkert visa dig i drömmen att hon inte vill att du ska tänka så och hon är inte besviken utan bara rädd om dig! <3 Kramis

Svar: Jag tror också så:) stor kramis
mammansprinsessor

npfmorsan

Jag tror helt klart att dem som lämnat jordelivet har koll på oss från himlen...jag har både sett och känt av mina föräldrar,så i din dröm ville hon nog bara säga att det inte var ngt att vara rädd för,att hon finns där för dig!! sköt om dig!! kram <3
ps vi har sol här idag och nån minusgrad och en jäkla massa snö....gå in på min andra blogg så förstår du haha

Svar: Vet inte vad jag ska svara dig men det låter så fint men samtidigt flummigt:) jag tro verkligen på att man kan få kontakt med de som inte finns hos oss längre och att de på ngt vis kan förmedla genom drömmar,Det är så starkt de man känner.jaså ni har massor av snö får kika in i andra bloggen e se.kram
mammansprinsessor

ullie

men gumman hon hade väl inte varit besviken ..
ja tror stenhårt på det där om du frågar mej . så nåt är det nog sen har man svårt att förstå vad.
har ju massa tanakar nu me pappa men ändå vågar ja inte fråga han om döden o så . hur ska ja göra?

kuben har ja gjort själv ikea speglar sen hur väl det håller . vinkeljärn o lim har tagit några bilder kan visa en dag :D
kramiz fina o ja har me vab idag en lite losan lisan som inte är pigg . men munnen går i ett så får väl gå i morg igen :D
kraaaaam

Svar: Hahah nejdå men min mamma var väldigt rak och jag tänkte mer att hon ogilla mitt resonemang o tankar kring sjukdomar o rädslan jag har/hade.Hon vill såklart se mig glad:) ja förstår din situation den är hemsk man vill så gärna ställa frågor men det känns bara så fel men passa på för din egna skulle o ställ dem frågor du vill ha svar på jag tror det är viktigt,jag missade det min mamma blev sjuk så fort och all medicinering gjorde att hon tappade minne o livslust o allt.Min pappa han jag aldrig för han låg medvetslös när jag kom dit men han nickade till och visste att jag var där vi hade inte så stor kontakt sista årenMen gör precis som du vill jag hade önskat jag kunde spola tillbaka tiden och få svar på mina frågor. stor kram
mammansprinsessor