Novembergrått

 
Nu var det bra längesedan vi såg solen
Jag behöver D-vitamin.
Är så vansinnigt jädrans trött på gråväder o regn,tappar lusten till det mesta men som sagt vädret är det enda man inte kan göra något åt.
Så lika bra att göra det bästa av situationen.
 
Brasan går på högvarv om kvällarna ,så tacksam att vi har en kamin.
 
 
Engla har haft en massa läxor att göra sedan hon kom hem från skolan
omprov på kemi och om näringslära samt matteläxa och geografi och ....jag blir tokig på dessa läxor ,de borde var förbjudet.
Hon var duktig och gjorde lite med en kompis som kom över.
I morgon får vi fokusera på engelska läxan o glosor som är till måndagar,jag har bestämt att läxor gör vi inte alls under helg för då är man ledig.
Så många barn o vuxna som trasas sönder under helg och lediga lov med att fokusera på läxor.
Jag lovar de hinner dem är bara barn.
Varför utsätta barnen för all den stress, det finns redan så mkt av den i vårat samhälle.
 
KRAM/P
 
 
Rebecca Adnell

Håller med dig gällande läxor och stress. Det är så tråkigt att det ska behöva ta upp hela ens liv i sådan ung ålder

Svar: Tack snälla ! Så skönt att det finns fler som tänker lika,kram
mammansprinsessor

Elin

Usch plugget är så tungt nu... vi får stå ut, bara 6 veckor till jul!! <3 KRAM

Eva`s blogg

Ja förr var det knappt nån läxor då kunde man ha skoj när skolan var slut annat är det i dag :( sv: där är ägg, fiberhusk, kokosmjöl,mandelmjöl, bakpulver,salt, västerbottenost i botten kram o skön kväll

ullie

men va tråkigt med å många här har de typ 2 st per dag annars är nån oxå till senare i veck som de kan göra när de vill

va fin din spegel är det ger sånt lyft tycker ja kunde tagit nån tl större tom på mina

Netti Starby

Mina barn har också sjukt mycket läxor och det är verkligen onödigt. Kramis

Jenny

Låter jätte jobbigt de där med läxorna. Jag har inte kommit dit än tur nog med mina barn. Men mina föräldrar pratade om de häromdagen, kändes som ja aldrig hade läxor när jag var liten, tur det :)

Mysigt med kamin, skulle jag med vilja ha
Fin tisdag kram

Matilda Berlin

Men alltså guuu så fint du har det!! <3

enna

Så fina bilder :)

jannice

Jättefina bilder! Ha så fint. kram jannice

Elisabeth

Tycker det ska vara lagom på läxfronten..och gällande stress har jag en dotter som är superstressad just nu..det är nationella o gymnasieval o betyg och.....så håller med,våra ungar trasas sönder av all skolstress :( hoppas det går bra för engla med allt skolarbete ☺ kram

Yasmine

Jag håller med, varför göra läxor på helgen när man är barn?! Då ska man vara ledig och tänka på allt annat än skolan :)