Jonas


En av rätterna vi åt igår,minns faktiskt inte vad detta var ;)pilgrimsmussla?nja får kolla upp det.
Men jättegott.


Hej söndag.

Bästa Alexandra och kompis var barnvakt till Engla o Nova igår kväll.
Så otroligt duktiga tjejer och allt hade gått så bra,vi hade telefonkontakt under kvällen.
Är så stolt:)
Självklart skulle både Engla o Nova göra nummer 2 när vi var borta:)men det löste Alex utmärkt för första gången,hon ringde upp oss och var så stolt att hon klarade det:)
Jag är världens stoltaste mamma.

Bokat bord på resturang Jonas på kungsholmen för 6 personer,glatt o trevligt sällskap.
Firade Björns bror Jonas som fyllde år:)

Lyx Mosaik Synd stod på menyn.

Kan verkligen rekomendera denna smakupplevelse på resturang Jonas.
http://www.restaurangjonas.se/#






Började med en liten bacondrink,en massa färska örter och olja.



Maten var som ett konstverk i sig,här har vi ostron pumpa potatis knäckebröd


Vad var detta då?tunga samt kalvbräss







Anklever typ :) så mkt rätter att jag inte minns allt o det är ju inte lätt att se.konstverket är ialla fall lök.
jättegott.Allt var gott.


Kaka o kaffe,snickers violchoklad hmm vad mer?jättegott.

Jag och min käre sambo tog sedan en taxi hem till de små.
Vilken underbar kväll vi fick.
Första gången vi är ute tillsammans på många år.
Johanna Persson

Väl unnt att du ÄNTLIGEN fick gå ut och njuta också!!! Intressant middag, kalvbräss ;-) serveras nog bara i kungliga huvudstaden. Var nere för ganska många år sedan och fick äta det flera gånger, huskes än. Niklas hade gett mig lite mer information än vad jag behövde kring vad det var, hehe. Vänta inte 3 år till nästa besök ute på lokal, ni behöver nog göra det fler gånger! Kram kram!

Petra

Johanna:ja väldigt spännande middag med andra ord,inte alltid man äter med guidad visning så att säga men jättekul upplevelse.Man ska nog inte gå dit hungrig dock även om vi då tog en 6-rätters;)små spännande smaker som var gudomliga:)kram på re.

Anneli

Det var på tiden! Det va ni värda!!

Underbart att din stora dotter kan börja vara barnvakt!!¡¡

Kramar

britta bloggar

Åh, härligt! och maten såg ju fantastisk ut!

Petra

Anneli:Ja hon var å duktig och jag visste att hon skulle greja det.kram

Anna

Åh vad kul att ni kom iväg själva. Maten såg ju verkligen inte dum ut!