Varierande väder och ett ständigt plock

En av sommarkvällarnas underbara middagar  ☀️
 
Hur har sommaren varit ?
undrar hur folk resonerar hur denna sommar har varit?
Tänker då mest vädermässigt ?
Det har sannerligen varit ett varierande väder så vad svarar man på den ☺️
Jag tycker ändå att det varit rätt så hyffsat väder även om jag vill ja sol och värme varje dag.
vädret är något som vi inte kan göra så mycket åt 
Melon och bubbel och kallskuret en storslagen favorit.
 
Tjejerna har delat upp sig en sov borta inatt  hos grannkompis och systern sov över här hos Engla.
så imorse stod jag och stekte pannkakor till frukost.
Har tänkt på det där med hur mycket man plockar och städar efter alla i detta hus
jag måste lära mig att säga ifrån , plockar man fram ja då plockar man tillbaka efter sig , ganska logiskt.
så nu börjar jag bli trött på att vara familjens städtant.Man hjälps väl åt i en familj ?
Det blir så mycket trevligare då!
 
önskar dig en trevlig fredag 
💕
 
Sommarmat
Netti Starby

Jag håller med dig och hos mig måste barnen också börja hjälpa till lite mera hemma. Ha en fortsatt mysig kväll! <3 Kramis

Biggeros

Ja, jag har alltid plockat efter alla och bisst är det jobbigt. Om alla jobbar o går i skolan så bör man hjälpas åt för hemfridens skull
Trevlig Fredag
Kram

Ullie

ja men det Bliir stökigare å alla är hemma men va hjälper det o halv skrika på skatter var dag ? De har blivit så lata o typ mååste ja.. varför jaaa. gud va sur mami blir kan ja säga

usch gnäll tant här men ja regnet ha ha avskyr regn o det har varit här mesta dels utavv dagen
kram min fina gumma

Svar: Tack och lov har vi ett till badrum på övervåningen så det går ingen nöd på oss 👍kan tänka mig att det är ett helsike annars med en stor familj utan 🤪kram
mammansprinsessor

Eva`s blogg

Ja du vännen, vädret kan man inte påverka alls, men det känns så gott att åka i väg i morgon :) trist vi inte fick pratat men vi tar igen det sen vännen :) bamse kram

Carolina

Det där med att städa upp efter andra kan vara problematiskt. Jag har en hund (not he's fault) som gärna vill stöka ned när jag tar undan t.ex. lägger jag bort hans filt tar han tillbaka den igen, lyckligt!