En Nova dag

 
 
Idag behöll jag Nova hemma.
En rikitg mamma-Nova dag ;)
Hade en tjej som snorade o levde om inatt så jag beslöt att hon fick hålla sig hemma o mysa istället.
Efter vi lämnat Engla på dagis tog vi en promenad i vagnen till Ica och handlade frukt o middag.
Börjar nästan bli som vår i luften då fåglarna kvittrar glatt.
 
Vad har vi gjort mer då?
Jo tittat på filmer på paddan,just nu är det philofix som är nummer ett.
 
Skönt att ligga i sängen o se på film eller spela.
 
Här spelar Nova pettson o findus medans jag lagar lunch:)
 
Til lunch tänkte jag överraska med blodpudding.
WIIIIIE är det blod frågade Nova?
 
Kan till en viss del tycka om blodpudding,meeeen hur tusan steker man den???
Hur länge?det står ju inte på förpackningen och det var många år sedan jag köpte hem blodpudding.
Ingen Hit om du frågar Nova,men hon vågade i alla fall smaka på blodet som hon sa ;)
Jag tänkte åt ialla fall upp min lunch så nu har jag fått lite järn i mig;)
 
 
Imorgon blir det nog en dag på dagis för sjuk är hon då inte,bara lite förkyld.
 
Tänk så lugnt det är med bara ett barn hemma,ingen som slåss om uppmärksamhet;)
En riktig mysig dag har vi och snart ska vi gå och hämta Engla sen kommer Alex hem från skolan.
Någon som lovat att göra Amerikanska pannkakor till middag;)
Själv tänkte jag göra en soppa till förrätt på kyckling o tom kha mix o kokosmjölk.
 
 
 
 
 
 
 
Linda K

Hoppas hon piggar på sig snabbt. Jag brukar steka min blodpudding ganska hårt. Gillar inte om den blir för lös :) . Men jag tycker det är mumma, gärna med lingon och bacon till. Ha en toppendag! Kram

Kristin

Vi steker den också hårt och sen med bacon, lingon och rivet äpple eller morot. Nova som matvägrar för det mesta tycker om detta så hon får det ofta en gång i veckan :) Fredrik kan också äta men inte jag men jag älskade det som barn!! Kram

bara anna

Det är riktigt skönt med bara ett barn hemma ibland. Vår Vera går tre förmiddagar i förskolan och då har vi det så lugnt, Frans och jag.

Är Pettson och Findus spel bra, rekommenderar du det?

Kram

Mikaela

Här har vi också hemma dag... igen... börjar dock bli lite trött på allt vabande. LÄNGTAR till sommaren. KRAM

maria eek

Jag har aldrig någonsin ätit det. Är det gott? :)