Pooltaket

Så nöjd med pooltaket och att vi valde denna istället för den runda höga som mer liknar ett växthus 😅
supernöjd 🤩
 
Hej 👋🏻 Lördag 
 

Sonen kom förbi i förmiddags och hämtade de som blev över av våran komposittrall då dem ska bygga likadan hemma hos dem.
 
idag har vi bara varit hemma och fixat jag har dammsugit hela altanen på 150 kvm och nu hoppas jag att den fula gula pollen inte kommer tillbaks mer.
 
Björn har kopplat ihop poolvärmen som tagit hela dagen att montera inne i poolhuset o skrivande stund är han kvar där inne och jag sitter med ett glas rosé på altanen och njuter efter middagen.
Första varma Sommardagen idag så man få passa på.
 
Förra helgen hade vi monterat pooltaket i fel ordning så vi fick lyfta om allt 💦fy attan så tungt men vi fixade det men när vi skulle montera ena glaset såg vi att det var större än det andra och det finns liksom inte i denna värld att det går att byta pga att vi köpte pooltaket i vintras och det kommer frå Ukraina 
så det var bara att sätta fart att såga och hoppas på att det skulle hålla och det gjorde det .Tur jag har en händig man som aldrig ger upp.
 
Kartongerna längs husväggen ska vi försöka ge oss på i morgon om vi nu hinner.
Det är våran pergola som vi tänkte ha längs thuja häcken.
 
Precis nu så blev poolvärmen påslagen så jag måste ju såklart föreviga sandfiltret /saltklorinator inne i poolhuset Temperaturen säger 17 grader just nu så vi får se i morgon och då ska jag även dammsuga poolen ren.
 
 
znogge

Men wow, så otroligt fin! Lätt avis ärligt talat ;-) Njut nu av härliga dagar där!'

Kram

Yasmine mamma till Dennis och Angelina

Åh så fint det blev med pooltaket, där kommer ni kunna njuta av många härliga dagar i sommar. Kram

Ditte

Vad roligt att det nu gått så bra med den sista delen för att få poolen klar. Och jättebra att nu lyckades såga till pooltaket så att det passar.
Förstår att det ligger jättemycket jobb bakom allt som har med poolen att göra.
Fint också med komposittrallen runt poolen.
Kanske blir det premiärdopp i helgen.
Kram

lisa

Wow vad fint det blev med taket, poolhuset, golvet och allt. Är verkligen riktigt avundsjuk på er :)
Vi håller också på att driftsätta vår pool nu. Ovanligt sent i år på grund av vädret.
Ha en fin söndag kram

finamaria.webblogg.se

Wow, vad snyggt det blev, önskade att jag hade en sån själv 🥰

Pauline Hurtig

snyggt! :)

Pauline Hurtig

snyggt! :)

Ida

Så härligt med pool, och vad snyggt det blev med pooltaket!

sara

Men wow så snyggt, ni ska verkligen vara nöjda! Hoppas du fått en bra start på veckan! :) KRAM!

Ann

Men vad fint!
(och det är nått jag aldrig trodde jag skulle säga om ett tak! :D )

Hanna

Blev super snyggt!

Anna i Portugal

Hittade hit tack vare Dittes tips. Jag skulle gärna läsa om hur ni valde storlek och djup på er pool, och varför det blev liner istället för kakel och andra beslut ni fått ta på vägen. Hittar inget om det i poolkategorin, kanske det finns i något annat inlägg?

Svar: Ok vad trevligt att du hittat hit, så kul du är intresserad då ska jag få i hop ett inlägg om poolen snart :) Varför vi valde liner är väl mest för att vi bor i sverige och slipper tömma poolen på allt vatten efter varje säsong som vi annars hade behövt göra om vi valt mosaik eller kakel. kram
Petra Olsson