Familje -Tema

image496

Den här söta teckningen har Alexandra gjort på skolan.
Familjer kan verkligen se olika ut.Kul att se hur barnen tänker,Alexandra är noga med att alla är med hon pratar ofta om familjen vi har i sthlm,jag tycker det är tråkigt då hon och Thimmy inte har en egen farmor/farfar vid liv.Ingen släkting bor nära som kan göra alla de där roliga grejerna som baka o leka.
Alexandra har en pappa som har henne hos sig varannan v sen träffar hon sin farbror i bland.
Thimmy har ingen pappa(pappan vill inte existera)
Engla är den som har en pappa som finns för henne hela tiden samt världens bästa farmor och farfar som kommer och besöker oss fast det är många många mil mellan oss,

Jag hade gärna önskat att mina alla barn fått växa upp med med mor och farföräldrar men nu bor vi inte i samma stad så det är jätte svårt.
Blir så less på att höra vänner gnälla på allt sen har de hjälp med faan allt de har en farmor/mormor som hämtar på dagis/skola får barnpassning på helger o veckodagar o hjälp med bakning o vet inte allt. Jag o B är ensamma med barnen ochhar aldrig hjälp, jag är mamma 110% vem fan har tipp topp m en bebis
hemma?
usch vad jag blev gnällig nu då, men så skönt att få häva ur sig lite skit oxå :-)

KRAM KÄRA BLOGG VÄNNERimage497
Kristin

Ja att få ha familjen nära är guldvärd. Jag är så glad att jag har min familj här men sen saknar vi Fredriks familj som bor längre bort. Idag var det inte alls trevligt ute, även fast solen är frame. Kram

VintageRetroPrinsessa

Hallå
har noga läst igenom allt.
Vilken fin teckning Alex ritat
Hon tycker om att rita va ?
Det älskar kenny han är riktigt duktig på att rita!

Ang det därmed dammningen är det inte så att en del bara är så till sättet ?
damma här dammas det sällan men damsugs ofta
och nej att eftersträva ett tip top hem har jag aldrif varit ute efter själv.

Hellre ful och kul liksom ha det finast

ska duscha Balla och klippa hans klor ch borsta hans tänder hihiihih
Kram Banan,

Bim H-D

Läst igenom detta och kan meddela - jag känner igen hela inlägget. Ja, nu har mina barn haft en och samma pappa och på plats.
Dock har vi inte haft någon hjälp av några föräldrar. Ibland kan föräldrar försvinna INNAN deras barnbarn föds... Sjukdom kan ta dem ifrån oss...
Här har vi inte haft någon möjlighet till barnpassning alls. Möjligen om det var något speciellt som måste göras. Dock med väldigt mycket muttrande om att kommer ni inte och hämtar dem snart. Ungefär innan man kom hem från något. Ja, då menar jag inte biobesök, krogbesök odyl. Utan stora inbjudningar, vänners bröllop eller något. Kul? Not... Och jag vet precis hur lika ilsk jag var på alla som klagade på att de inte kunde göra något... Men, barnen blev hämtade på dagis, de kunde gå ut och äta... handla utan barn... gå på krogen... få huset/lägenheten städad mm medan de hade barnvakt en HELG. Ja, så de själva kunde åka iväg på en helg för sig själva... Typ...
Må så grankott...

Petra

Kristin:förstår det :-) det va ju svinkallt ute hur gick det m babyträffen ute fy de hagla ju hihi kram

Jessica:Ja den där dammningen hehe ja Alex älskar att rita och är superduktig på att skriva små berättelser.
Hoppas det gick bra att borsta gaddarna på dogsen?hehe.
kram till er

Bim H-D: Ja du det är inte lätt,en del klagar alldeles för mkt i onödan.
Det är en lyx för ett par att kunna få umgås ensamna hoppas att vi kan gör det då Engla blir större men vi har ju bra barnvakt då mina andra barn e ju 17 och 7 nu så ;-)hehe skämt å sido.Men jag är glad att jag har en pojkvänn som tar sitt ansvar denna gång.Klart man kan bli lite småbitter på ens omgivning jag fick barn tidigt o blev bedragen när jag låg på bb så det är klart att det känns även om det är 17 år sedan nu.Önska det fanns folk i min närhet att prata med.Ha en bra dag