Torsdag


En sommarklänning och strumbyxor till Engla.


Inatt har vi haft vakenrond här hemma iallafall jag.
Nova vaknade 6-7 ggr och krånglade ville ammas blev väckt av Engla.
Engla behövde gå på pottan,sen ville hon ha drikki en timme senare.
Känns som sömn är a och o för att hålla hummöret på topp.
Ingen idé att ens tänka på vad som behövs göras i detta hem för det skiter sig ändå.
Nu ger jag upp med att försöka ha det välstädat o fint,det går bara inte just nu!
Engla som e hemma med mig dygnet runt river ju ner halva hemmet,vardagsrummet ser ut som en lekplats,men så får det bli så länge man sitter o ammar o har liten,det är ju mysigt att få vara isamma rum;)
Kan ju inte tvinga en 2,5 åring att hålla sig på sitt rum om dagarna precis.

Har ialla fall lyckats ta oss till mammagruppen på öppna förskolan idag!
Engla hade kul med stora ytor för sig själv.

Passade på att shoppa en klänning o strumpbyxor på vägen hem i barnbutiken,men det var så jäkla trångt där inne sen hade jag en Nova på axeln så det var inte det lättaste att hitta det jag behövde.
Hon ville inte samarbeta på vägen hem,handla på ica blev ännu svårare men men ....det gick det med.
Gav tillägg ute i vagnen men det passade inte riktigt heller hon åt väl bara en 20 ml.
Trött var nog bara förnamnet hon hade ju varit vaken sedan 7 i morse alltså över fem tim utan sömn.
sen en dålig nattsömn på det,men nu ligger min fina sessa ute och sover med storesyster.

Alexandra borde vara på ingång nu oxå:)
Hon var tröttare än mig i morse,stackars liten;)

Om barnen får välja så blir det pannkaka till middag så det får nog bli så ikväll.



Shoppade loss lite strumpor på öppna förskolan idag till Engla.


Skulle behöva införskaffa en ny vårgarderob till både mig och Alex oxå!
skor till oss alla måste vi leta till helgen,blir galet varmt om fötterna annars.
Inte bara barnens fötter som vuxit,verkar även  som mina gjort det :)får skylla på varje graviditet,en gång i tiden hade jag 37 i storlek men den tiden är långt förbi haha.
Kan det verkligen vara så att fötterna växer under en graviditet?

Nu ska jag njuta av livet!
Katrin

Vilka fina saker du shoppat! Och visst kan fötterna bli större, precis som allt annat ;)



Jag har en liten tävling på min blogg där du kan vinna ett valfritt barnplagg, det kanske vore något till dina små..? =)

Lotta

Vilken fin somrig klänning :)

Strunta i hur det ser ut där hemma, det är ju huvudsaken att ni mår bra !

Är man ensam så kan man ju inte hinna med o vara överallt när man har så små barn.

Jag tycker att du gör ett jättebra jobb :)

Hoppas du/ni får sova gott i natt.

Många kramar !!