Tisdagmorgon

Godmorgon tisdag.
Alex och kompis har cyklat till skolan.

Dagisbesöket blev spännande igår,vi fick träffa en fröken o sitta och prata på avd,hon visade lite av leksakerna till Engla,mest bilar plockades fram;)
sen var det info för oss alla föräldrar inne på rörelserummet,en massa barn o stoj:)
hörde knappt vad de sa.

Men 2 agusti ska vi tillbaks på intervju en timme sen dagen efter så börjar inskolningen mellan 09-15 i tre dagar.
Dagisgården var stor och grön ligger precis intill skogen.
En dag i veckan går de på utflykt till skogen då har det egen matsäck med sig;)
på avd som Engla kommer att börja på så är det barn mellan 1-5 år.
Om jag minns rätt så var det 5 avd på dagiset.

Hoppas min Engla ska trivas fint.
20 tim i veckan får hon vara där så vi får se hur vi lägger upp det efsom jag har Nova hemma.
Hon behöver ju inte gå hela 20 tim,för mig känns det mkt haha.
men fredagar blir hon ledig.

Själva inskolningen får vi dela upp jag o björn.
Medans jag e på dagis får han vara hemma med Nova och tvärtom.


Nu är det drikkitajm för Engla ;)sen ska vi hoppa in i duschen och sen gå ut o handla lite småsaker inför kvällen.
Björn har bjudit hem lite folk som ska hjälpa oss koppla in poolvärmen:)samtidigt blir det grillafton myyys.



älsklingar





Therese

Det kanske är jag som är dum som förväntar mej att få en lugn och skön ensamkväll. Egentligen är hon ju nöjd nrä hon är vaken, så det borde inte va så jobbigt. Det är ju jag som gör det jobbigt när jag bråkar med henne att hon måste sova. Svårt det där. Men som du säger... mannen fick ut för ett å annat när han kom hem. Stackarn. :)

Erika

Elwira går på ett ur o skur dagis så de är ute hela dgarna fast en gång i veckan gå de på en längre utflykt då de också har matsäck med sig, så mysigt för de små :-)



Ha en fortsatt fin dag!

sussie

Åhh, spännande med dagis.. Vilket dagis blir det?? Min lillkille går på Lilla Balder.. en underbar förskola.. Bara 1 avdelning och ca 22 barn.. :-)

Therese

skönt att det verkar bra på dagis! Så söta de är!! De kommer få skoj tillsammans. Hoppas ni får en fin kväll. kramar

vintageRetroPrinsessa



spännande med dagis :)

Hoppas att hon ska trivas där och få en massa kompisar :)



Kram

Therese

Nu har tygerna kommit och jag har börjat sytt din beställning. Behöver dock ett huvudmått på din lilla sessa. Maila eller skriv på bloggen. Kram