sommartid

Godmorgon söndag!
Här har jag varit vaken länge,jag somnade nog inte ens igår.
Usch Nova låg och sov så skönt på soffan igår kväll,sen när jag skulle bära in henne till våran säng,så sätter hon i halsen när jag lägger ner henne,blir som en slags kallsup och hon skriker ,tack o lov för att hon skriker,men det är så otäckt,igår var hon lite nysig och hon kräks ju lite så jag vet inte vad hon nyser ut;(
Hon är förövrigt pigg o stark,men när just detta händer blir jag stel o livrädd.

Visst kan jag tänka mig att det är lite slem i halsen och att det är det som utlöser det hela,jag har gett henne koksaltlösning i näsan,får väl skölja med det under dagen o se om hon blir bra.
Hon andas bra när hon äter och hon är som vanligt.

Men min oro håller på att tå livet ur mig själv snart.
inte en blund i natt,jag vågar snart inte sova alls fy jag måste vara världens hönsmamma.
Vet att tjejen på bvc sa att det är inte ovanligt men man blir så rädd.

Har även hört från andra nu att man inte ska åka buss,t-bana gå runt i affärer innan ens barn blivit 3 månader?
Men värsta influensa tiden är väl över nu.
Det blir ju svårt att isolera sig helt;)har ju skolbarn som kan dra hem baccilusker oxå.


Min kärlek :)


Nu blir det frukost med nybakta scones och ni har väl inte glömt ställa om klockan till sommartid.
Mia

Det är kanske RS-viruset?? Det är väl som mest smittsamt kring januari, februari, mars eller?

Hoppas sötnosen piggar på sig. Kram!

Tess

vad otäckt :(

hoppas att hon blir bättre, och att du snart får sova!

Erika

man kan ju inte insolera sig helt som sagt!

Vi rådfrågade med BVC när lilla E var liten och de tyckte att om man kan hålla sig borta från köpcentrum osv så är det ju självklart bra. men man kan ju inte bosätta sig på en öde ö heller ;-)



Sandra

Usch vad otäckt! Nej som sagt man kan ju inte isolera sig och Edvin fick RS fast vi hade Alvin hemma i början och en var hemma med honom när vi åkte iväg!

Du har fått en award av mig! Kram