En trött onsdag

Har kommit hem från en blåsig promenad från förskola och affär.
Engla skulle till skogen och ha utflykt med sig fick hon scones och äpple o saft:)

Har sovit kass inatt igen,Nova somnade vid 19 tiden och de tre timmarna jag satt uppe så vaknade hon 3 ggr,detta går inte jag blir galen.
halv två inatt satt hon upp i sängen o var pigg o bankade på B hon klappa händerna o busa.
Men denna gång funka vattenflaskan,mmmmmm låg hon och sa när hon drack sitt vatten:)
Somnade vid 3 tiden igen.
Engla kissade på sig så hon fick ligga i vår säng gaaah vilka nätter man e inte männsklig längre.
Barn ska INTE  äta på nätter,de behöver inte äta de ska SOOOOOVA.

Det värsta är att våra sovrum ligger så tätt,så skriker Nova väcker hon sina syskon som ska gå till dagis och skola dagen efter.
så vi vet inte hur vi ska lösa detta och hur det ska gå till.
Jag vill sluta amma nu om det ska vara så här.
Undrar om det blir bättre eller om det blir ännu värre bara.



Köpte ett uppiggande te med apelsin och kaktus får väl se om det är så uppiggande för min del haha.

Snordyrt var det ialla fall.


Den här burken förvarar mitt dyra fiiiina te,fasikens burken var billigare än teet,kommer från Åhléns.

Ska även testa mer med napp nu oxå eftersom Engla började med napp vid ettårsåldern;)jo det låter galet jag vet:)
Men hellre det än att hon suger på mig.
Hon får suga på napp tills hon är femton om det är så!

Man vill bli människa igen ,jag e så virrig av denna sömnbrist,blev rejält osams med syster i helgen ,vilket jag visserligen kan förstå,jag hade GLÖMT tala om att Thimmy skulle komma hit o bli firad på sin 20 års dag,samma dag som Engla o Alex skulle fira så syrran hade bara presenter till tjejerna,men det löste sig till slut.
Men det är så irreterande när folk inte kan förstå att man har småbarn som håller en vaken på nätterna,vissa tror att man är LEDIG bara för att man har barn att ta hand om.
Riktigt så är det inte när man har flera barn att tänka på,vare sig man sover eller inte.
Man blir bara så jäkla ledsen på folk som själ ens sista energi man har.

Therese

Gott te kan man inte ha för mycket av!! ang boken så finns den på adlibris, kostar 189kr jag har beställt den nu. ska bli spännande, några små förbättringar är alltid bättre än inga. kram

Johanna Persson

Kram!!!!!!!!!!!!!!!!! Nej det är ju inte precis som att man är ledig bara för att man är hemma med barnen. Specielllt inte med 2 så små... Lämna över lilla hjärtat en natt till far, lägg dig i ett annat rum och sätt in öronproppar och sov ordentligt. Dom överlever nog båda två, kan vara bra att tvingas bryta vanan! Drick ett glas vin innan, då somnar du gott och KAN inte amma på natten :-) Kram på dig i massor!

Fröken Isakson

Vad jobbigt att inte få sova. Hoppas du blir piggare under dagen. kramar

Britta bloggar

Åh stackars dig! Hoppas det blir bättre snart, så här kan du ju faktiskt inte ha det!

Therese

Usch, jag lider med dej. Jag är inte människa trots att jag får sova på nätterna och trots att jag bara har två barn. Hoppas du kommer på någon lösning snart och att det vänder. Nappen kanske är ett alternativ, eller att sluta amma... det jobbiga är att du inte vet svaret förrän du testat. Önskar dej lycka till! Kram kram

sandra

Låter jätte jobbigt!! Jag skulle nog vara död om jag var du.. Edvin har ju sina nätter men oftast går det rätt bra "ta i trä" Han hade nyligen en period han var lite mer vaken på nätterna men det försvann fort.. Skulle också försöka med napp om det går, det har räddat oss och det kanske fungerar att sluta amma också? Men man vet ju inte förrens man testat.. Jag har dragit ner på flaksa för Edvin på dagtid och nu märker jag att han äter mer annan mat och sover lite bättre.. Kram

sandra

Låter jätte jobbigt!! Jag skulle nog vara död om jag var du.. Edvin har ju sina nätter men oftast går det rätt bra "ta i trä" Han hade nyligen en period han var lite mer vaken på nätterna men det försvann fort.. Skulle också försöka med napp om det går, det har räddat oss och det kanske fungerar att sluta amma också? Men man vet ju inte förrens man testat.. Jag har dragit ner på flaksa för Edvin på dagtid och nu märker jag att han äter mer annan mat och sover lite bättre.. Kram

ME&MY

Haha ja napp is the shit! Särskilt om de skapat ett sådant stort sugbehov, eller ta striden men vem orkar? Jag försöker få Bella att ta napp utan resultat, andra tkr det är bra men inte vi som sover o bor i samma koja som liten..