Fjärilshuset


Nästan så att det ångade tropisk luft framför kameralinsen.

Från minusgrader och snö,rakt in i tropisk hetta:)
Så vaaaarmt o skööönt,höll på att flyta bort inne i den tropiska regnskogen idag.
Det var svårt at ta bilder då linsen blev immig.

In bland fina fjärilar och pappegojer,fiskar och fåglar,även en och en annan sköldpadda.
Nej jag är kvar i Sverige,jag har inte rest utrikes under sportlov,vi har bara besökt fjärilshuset här i sthlm idag.

Men jag fick dock känna på lite sommarvärme allt, och en fin grönska,stora fina palmer och underbara blommande blommor.


Jag med de underbara små :) här ser ni den fiiina vagnen oxå med världens sötaste bäbis.


Englas hår började krulla till sig i den tropiska värmen haha min lillfis som var lite reserverad för de flygande fjärilarna,ja inte så konstigt när de flög runt en massa prylar runt ögonen på en.Senaste halvåret har vi ju bara fått se på snö snö och ännu mer snö.


Här kollar vi på farliga firrar,tur att pappa är med:)


Här var det betydligt finare fiskar och titta här vem vi såg,ingen mindre än hitta Nemo.



Kolla mamma den e gul :)


B och Lillfisan kollar in fiskarna.


Innan vi åkte hem blev det fika.


Nova busar med bullsmulor,ser ni läckerbiten bakom:)Många nakna stenstatyer fanns det!



Med det säger vi tack för idag,slut för idag återkommer i morgon!
♥ Erika - Mamma till två små ♥

mysigt:-) skulle också vilja besöka fjärillshuset! kraam

vintageRetroPrinsessa

så fina ni är alla :)

Kul med ny vagn och att du är nöjd med den :).



Fjärilshuset :) MYs :)

ME&MY

Smart! Det är ju dit man ska gå i snörusket!! Får bli i morgon, tack för tips!!!

eli

ungarna var till fjärilshuset med kompisar i fredags....själv har jag faktiskt inte varit där,men skulle hemskt gärna vilja. ;-D

dem tyckte det var såå skoj där....spec firrarna. :-D

elisabeth

vilket konstigt namn jag fick.... ;-D :-o