Höstlovet är över


Finaste tjejen.

Imorse sov de små minsann;)så vi fick stressa med frukost och skola.
Lämnade småtjejerna vid 10.00 varför stressa dit i onödan.

Mötte upp Alex utanför skolan för att sedan gå till tandläkaren med henne.
När kom dit tre minuter försent o svettiga eftersom vi hade lite ont om tid så har jag tagit fel på tid.
Alltså nästa måndag var tiden hmmm jaja så kan det gå:)

Har ialla fall fått de efterlängtade dagisbilderna:)
Jag är sååå nöjd och vill helst beställa alla bilder.
Men nöjer oss med gruppbild samt syskonbilden som blev galet bra.Mina sötnosar då.
Nova hade en stor röd ful fläck under ögat när bilden togs och nu hade de retuscherat(stavning) bort det.
Jag är så glad över bilderna och det blir fin julklapp till deras farmor o farfar:)

På tal om julklappar så pratade jag med min son nyss och han ville veta tjejernas storlek i kläder.
Blir det mjuka klappar tro?
Måste göra ett ryck och börja med julklapparna nu,har ingen större lust att trängas med alla andra när julruschen drar igång!



Koftan från Zara är på.

Nu ska jag ta och öppna min mail för att se om det är fler föräldrar från Alex klass som skrivit ngt ang läxorna.
Hade höstlov förra veckan.Men nu har skolan kickat igång igen och det innebär nya läxor varje dag.
En del föräldrar var upprörda över att det är så mkt läxor som ska hinnas med.
Mycket av läxorna ska göras på dator och sedan mailas över i ngt käckt program som typ power point!
Att ha andra läxor när det är prov kanske inte är så jättebra ide´ men oftast går det bra här hemma.
Alex gör mkt av läxorna själv.
Egentligen ska hon läsa högt en kvart om dagen för mig,men när ska den lugna stunden infinnas???
Så den kvarten blir inte varje dag kan jag säga med rent samvete.Har man två små som hörs o vill vara med går det inte att läsa en hel kvart.
Huvudsaken är att hon läser och hon gör det bra.

Hej så länge!






Sandra

Väldigt olika det där med läxor har jag förstått det som vi diskuterade det lite för någon vecka sedan under ett seminarium och vår lärare sa att det ser väldigt olika ut. Vissa har 1 gång i veckan andra alla och några inga. Min fasters barn går på en skola där dom går en timme längre men har inga som helst läxor det tycker dom är bra.



Vad tycker Alex? Jag tycker inte att barn ska ha läxor varje dag blir alldeles för mycket och måste vara jobbigt för lärare att hinna med och rätta också? Kram

Carolines hemligheter

Ja, det där med läxor är ju plötsligt en fråga man måste handskas med... Känns väldigt avlägset men tiden rusar ju förbi och plötsligt är ungarna i skolåldern :-) Lagom är bäst tänker jag, tror att det är nyttigt med läxor och att barn får lära sig tidigt att vissa saker måste göras i rätt ordning. "Farmors lag" heter det visst, först det "tråkiga" och sedan det "roliga" även om man förstås vill skapa en positiv stämning kring läxorna, det skall ju få vara KUL att lära sig nytt! Men inte för mycket läxor, då skapas ju stress och onödig oro för skolarbetet. Hellre lite och ofta en massor i en klump... Vad tycker du är bäst?



Hoppas att du får en riktigt skön kväll, massa kramar!



PS. TACK för dina gulliga kommentarer i samband med att jag skrev om mina sjuka föräldrar, har varit så himla dålig på att kommentera den sista tiden men jag blev väldigt rörd och glad för dina och andras omtanke och fina ord!!! DS.

Therese

Så fin hon är! Kan tänka mig att det är lite lurigt när barnen ska göra läxor och att det inte blir en lugn stund.... Hoppas ni haft en bra start på veckan i övrigt kramar

Maria

Så fin hon är!! Verkligen super söt!

Sv:Mattan är köpt på mattimporten här i Halmstad.



Kram Kram