Dessa läxor



Äntligen har vi fått lite sol idag!

Alexandra cyklade iväg med kompisen till skolan,skönt att det fortfarande inte är så kallt.
Ang läxorna jag skrev om igår så tycker Alex om skolan och vill lära sig nya saker och är nyfiken på det mesta.
Hon klagar väldigt sällan på att det är mkt läxor men det händer.
Man kan ju undra varför det är så mycket läxor i skolan? Hinner inte läraren undervisa klart under skoldagen?eller är det för att kommunen skolan vill se elevernas resultat ska bli så bra som möjligt för att inte se sin skola hamna långt ner på listan??
Läxor ska vara en repetition av det man arbetat med under skoldagen.
Det är inte vi föräldrar som ska lära ut.
Men jag tycker att denna termin har börjat bra och Alex har skött det mesta av sina läxor själv.
Självklart förhör vi hennes glosor samt hjälper till om det skulle behövas.Det som ska mailas får vi göra åt henne eftersom hon använder min mailadress än så länge.

Jag kan även tycka att hennes skola är bra,även om hennes lärare är rätt så tuff:)
Nästa höst blir det ny skola,vet inte vilken ännu vi har ansökt till kunskapsskolan men antar att vi inte kommer att få någon plats då det är många sökande.Men man vet aldrig.
Helst vill jag ha henne här i täby kyrkby så hon har nära hem.
Den skola hon går i nu är bara upp till mellanstadiet.
Jisses min dotter ska börja i högstadiet,för mig låter högstadiet så stort.
Nu börjar man i högstadiet i klass 6 redan.

Till något helt annat så har de flesta höstlöv fallit ner på marken nu men förra veckan var det så här tjusigt på vår gata.



På återseende och hoppas att ni får en fin dag.
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Kontrasten mellan gula och gröna löv är så vacker!

Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen

Vilka underbara ljusstakar!



Kram