Ensam Torsdag




Goddagens Torsdag.

Lämnade Engla på förskolan i morse i regnvädret.
Jag och Nova fick skjuts av Camilla till täby c,sen fortsatte vi mot läkarhuset.
Nova lekte fint i väntrummet med några dockor.

Så fort barnläkaren kom och ropade upp vårt namn blev Nova genast osäker.
När vi tog oss fram till läkaren för att hälsa då brast det.
Nova grät innan vi ens kommit in i rummet.

Inte det enklaste då hon är så rädd för nya ansikten:(
Sen vet hon säkert att vi är hos läkaren.
Hon ville inte ens sitta i mitt knä för hon visste vad som skulle hända.

Jag fick klä av Nova utanför så hon kunde lugna ner sig lite.

Fick en ny tid om tre månader för uppföljning om inget annat inträffar
Vill inte skriva om vad som hänt förräns vi varit på återbesök men inget som är farligt och Nova är inte sjuk.

Mitt lilla hjärta somnade av ren utmattning i vagnen på väg ut ur läkarhuset och vi strosade vidare i regnet till roslagsbanan för att åka till förskolan.

Nova sov så jag kunde inte lämna henne förräns hon vaknat,så vi tog en promenad i spöregnet:)
Stackars liten då,när vi kom till dagis trodde hon att jag skulle klä av mig och vara med,men när hon såg att jag vinkade kom tårarna och jag skynda mig ut och stortjura ha ha blödigast i stan:)
Så nu sitter jag här och väntar på att snart gå tillbaks för att hämta mina två underbara dagistjejer.
Jag hoppas att hon har haft det bra under första dagisdagen även om det bara blev nån timme.

På måndag tar vi nya tag och det blir en betydligt lugnare vecka.
Har varit en känslosam vecka med mkt tårar från min sida.


Maria

Här är en till som fällt några tårar på morgonen...Mammahjärtat det brister ibland:-)

Hoppas att ni får en riktigt fin helg nu.



Kram Kram

Anna

Åhhh det är ju så hjärtskärande med lämningar och om en månad ska vi börja med inskolningarna och jag gråter redan haha!! Oliver är så extremt mammig just nu, jag kan inte ens lämna ett rum.



Trevlig helg!

i min lilla lilla värld

Naw, stackars liten. Inte kul att gå till läkaren ju

Therese

Snygging där, bytt hårfärg igen :) Hoppas dagen blir fin! kram