Matsäck och Regn


Idag är det utflykt på förskolan och tjejerna har sina lådor med plättar och äpplen o festis.


En regnig onsdagsutflykt igen,tänk att det har nog regnat varje dag Nova har varit på förskolan.
Tur det är fint på helgerna.

Igår kväll var det dags för föräldrarrmöte på förskolan och jag fick äran att gå :)
Björn hade lagt de två små tills jag kom hem:)pluspoäng där.

Engla fick sitta på guldkudden på förskolan under samlingen igår:)de firade hennes födelsedag.
Till lunch fick hon ha flaggan på bordet och finporslinet :)
så stolt att få fira på dagis:)
Ingen glass fick vi bjuda på för det har tagits bort på förskolan pga sockret så det kan jag förstå om det finns 21 st barn på avd som ska komma med glass varje gång de fyller år.

Nya förskolechefen presenterade sig och berättade lite vad som kommer att hända framöver på förskolan.
Alla avd kommer att ha barn från 1 år upp till 5.
Nova går redan på en avd med större barn och hon är minst,känns lite trist att det inte finns någon fler i hennes ålder.Men får hoppas på att det kommer in fler i hennes ålder till nästa höst då inskolningarna börjar igen.

Sen ska det satsas på mer ekologisk mat och det känns bra, även lite mer hemlagat.
Sånt gillar vi :)

SAndra

Kul med utflykt, det är Alvin och Edvin också på idag. Dom skulle åka skolbuss så det var morgonens samtalsämne :-)

Rosahjärtan

Vilka söta boxar!



Grapefrukt glömmer man ju lixom bort mellan varven men när jag väl har det hemma äter jag det varje dag! Till & med Gos tycker om grapefrukt!



KRAM

Lilla H - tokig i barnkläder

Vilka söta väskor. Jag letade efter fina matlådor till min dotter att ha på förskolan men hittade bara de här lunchboxarna med spindelmannen och prinsessor!

Nina

Sv: Skorna var stora och breda i stl. Så nog bra om man provar innan!



Såg att vi bor i samma kommun, då kanske vi springer på varandra nån gång =)



Carolines hemligheter

Föräldramöte är ju riktigt roligt, både att få träffa de andra föräldrarna lite mer "ingående" och att få höra om verksamheten!



Personligen känner jag mig lite kluven till sockerdebatten som härjar på de flesta förskolor så vitt jag förstår, å ena sidan blir det förstås mycket om så många barn (om alla fyller under läsåret) skall bjuda på glass men å andra sidan kan jag tycka att det ibland låter som om man diskuterar att man skall bjuda barnen på knark ;-) Kan ju bli så otroligt infekterade diskussioner kring socker, är väl lite på tapeten nu att det skall undvikas till varje pris!



Hoppas att ni får en skön torsdag och att solen strålar på oss imorgon, kramar!