Jullov


 
Sitter o slötittar på Emil i Lönneberga tillsammans med Nova.
Igår när jag hämtade henne från dagis klagade hon på magont.
Kände på mig att vi skulle behöva ha bråttom inne på ICA och vi skyndade oss till skolan för att hämta Engla;)
När vi kom hem fick Nova en flaska välling och vi mös i soffan tillsammans.
Jippie efter den flaskan kom allt upp på hela nytvättade vardagsrumsgolvet.
Sedan var det tårar o ont i magen o feber o gud vet allt.
Skickade hem Englas kompis som precis hade kommit innanför dörren.
Alexandra var så glad för hon hade kompis ända från Vaxholm som skulle sova kvar hos oss.
ja vad gör man:)
Beslutade att hennes vän fick bestämma själv och hon ville såklart stanna.
 
Vet inte om det var jullunchen från förskolan som var dålig för Nova kräktes bara en gång men hade väldigt ont i magen o feber,
 
Nu känns det skönt att det inte var ngn vinterkräksjuka i alla fall,jag pustar ut:)
Många tankar hinner i kapp och nu har vi verkligen inte tid med ngn skitsjuka inte.
För vi tänker fira jul o min födelsedag på söndag.
 
Idag har jag tvä skoltjejer som går sista dagen i skolan för detta år Engla  skulle vara på skolgården åtta i morse för att sedan gå till kyrkan o sjunga med sin klass;)
 
Ett julpyntat vardagsrum i sin enkelhet;)
 
 
 
 
 

Blir en dag med Nova här hemma får se vad vi orkar att hitta på.
En promenad i det grå vädret lär det nog allt bli;)
Kan inte den där snön bara komma nu.

 
 
Tess

Vilken tur att det inte blev nåt mer! Här började Hugo kräkas sent på kvällen höll på hela natten sen idag också. Nu väntar vi andra på skiten tyvärr. Så fin eran gran är! Jag har just insett att jag tappat bort julgransljusen men de kommer nog fram om jag orkar gå och leta efter dem. kram kram

jannice lindell

så himla fint ni har julpyntat.. kram

Nathalia

Heäj fina
Skönt att det inte blev, något långtaget. Hoppas hon mår bättre nu? Så fint ni har julfixat gumman, själv grätt jag i kväll i makens famn, och snyfta fram jag får det ej något fint hemma. Är ångesten som talar för innes inners vet jag att vi har det jättefint.
Får passa på att grattulera på födelsedagen.
Kram.