Ska det inte vara snö på vintern

 
Imorse när vi gick till skolan så frågade Engla mig om det inte ska vara snö på vintern?
Jo det brukar ju vara så och under hennes alla vintrar så har det varit mkt snö dessutom.
Snön kom och den försvann men vi hann med en snögubbe i helgen i alla fall.
Lite synd då allt smällt bort till Lucia
.
Kan inte förstå att det är Lucia imorgon,har ingen julfeeling alls.
Känner mig lite irreterad över att det har ändrats en del på förskolan ang lussefirandet detta år.
Småbarnsavd som Nova går på har inget Luciatåg utan vi föräldrar tillsammans med barn o pedagoger ska sjunga inne på avd.
Ska bli intressant o se hur de andra avd tänkt göra.
Förra året samlades alla föräldrar ute och hela dagis gick ett gemensamt luciatåg,men tydligen är det någon apa som fryser i 6 plus grader grrrr....
 
Men jag blir inte helt utan Luciatåg för Engla ska gå sitt första luciatåg på skolan i morgon eftermiddag så jag känner mig lättad i hjärta o själ :=)
 
 
 
Enda julgodis man kan ha framme då barnen inte tycker om dem;)
 
 
 
Hoppas ni får en fin dag och att ni slipper Ivar till kvällen.
Håll i hatten.
 
 
 
Nathalié - Mamma till Charlie <3

här har det blåst rejält.. undrar om ivar var på besök.
vad julfint du har det!

Karin

Här borta i Kina är julkänlan ännu lägre, tror jag…Trist för älskar julen. men gör mitt bästa med lussekatter från Ikea och julmusik:)
Ha en fin dag:)

Tess

Åh, så mycket! :) Kram