Alexandra kokar ihop kvällsmiddan

 
Alexandra fick en hemuppgift från skolan att tillaga en potatis och broccoli soppa.
Hon läste receptet nooogrant.
Det blev supergott:)
 
så här fint serverad blev jag när jag kom in i köket:)
Med en klick gräddfil och färsk timjan på toppen.
 
 
För dig som kanske är intresserad av ingridienser eller receptet så kommer det här;)
 
 
Potatis och broccolisoppa med timjan
 
8dl vatten
2 grönsaksbuljontärningar
½tsk timjan
1 krm sambal oelek
4 potatisar
4 vitlöksklyftor eller 1 gul lök
400 g broccoli
1msk oliv el rapsolja
salt och peppar
färsk timjan
 
Gör så här:
 
1. koka upp vattnet med buljongtärningar,timjan ,sambal oelek.
2. skala och skiva potatis och lök grovt.Ansa och skär broccolin i grova bitar.
3. Låt potatis,lök och broccoli få koka i buljongen ca 10 min.
4. Mixa potatisen och broccolin med buljongen.Rör ner olja och smaka av med salt och peppar och färsk timjan.Klipp färsk timjan över soppan med en klick creme fraiche.
 
Tips Extra god blir soppan om man rör ner en klick smör eller riven parmesanost när den är färdig.
 
 
 
 
 
 
Nathalia

Så duktig hon är.
Nyfiken är du någon gång injektioner och läser min blogg? Undrar för jagvfår bara svar på det jag skriver i din blogg. Aldrig något om vad jag skriver i min blogg.

Maria

Duktig hon är!
Dessutom så ser det väldigt gott ut också :)

kram kram

Therese

Härligt med en egen kock! Skulle inte vara fel :) hur går det med planerna kring ert hus? Vi har hittat så bra snickare, perfekt blir allt och till ett bra pris. kram