Vardagsrutiner

 
Köpte Alexandras terminskort i går.
Är ju inte helt gratis att åka till skolan och dessutom råkade jag köpa terminskort för heela våren.
Alltså även helger och efter 19.00,liiite onödigt men nu är det gjort.
Vi brukar tjuvåka på helger om vi ska ngn stans hihi,barn upp till 11 år åker ju gratis med föräldrar men Alex är ju tolv då;)
Men nu är det slutfuskat:)
 
 
 
Årets första skoldag började i dag för Alexandra.
Det har varit lite disskussioner kring en Iphone 4 s senaste veckorna.
Alla har ju en Iphone utom jag:( sägs det.
Alex mobil sjunger på sista versen så hon är i behov av en ny.
Någon som har tips på bra barnabonnemang?
Eller ska man köpa en Iphone och skaffa kontantkort?
Svårt val,var ute o surfade runt lite i går kväll och inte blir jag klokare.
 
 
 
Sandra

Ja busskort är inte billigt! Synd att det ska vara dyrt att åka kommunalt! Har tyvärr inget tips på abonnemang, men det borde finnas bra för barn också. Verkar vara många barn som har det nu. Våra barn har en Iphone men bara för hemmabruk, spel osv då de fick Andreas gamla (skulle inte köpa en ny till dem då de är så små). Men de får då vänta med att ringa med den några år till ;) Kram!

Svar: Ja nästan alla på hennes skola har en iphone och jag förstår hennes saknad.Det tråkiga är att de sitter inne på raster o spelar på sina mobiler istället för att vara ute eller umgås med varandra.Här hemma har vi tre st ipad samt datorer så ibland kan jag tycka att det blir liiite väl mkt.kram
mammansprinsessor

maria eek

Har ingen koll på barnabbonemang för Malva är bara fyra år :) När skaffar barn mobiler nu för tiden? Jag var 15 när jag fick min första men jag misstänker att det är bra mycket tidigare nu....

Svar: Ja betydligt tididgare kan jag säga och det retar mig lite.Men såklart så kommer vi inför regler för henne,man kan inte bara få allt här i världen;)
mammansprinsessor

Anneli

Isa köpte sin Iphone. Å hon har mobilsurf 495 kr för 6 mån, gratis sms 495 kr 6 mån. Sen så sätter,vi in en hundring för att kunna ringa. Hon ringer aldrig bara smsar......
Det funkar för oss,men vet ej om det ä det bästa:-S
Lycka till
Kram

Svar: Okej antar att ni har telia??kram kram
mammansprinsessor