Englas Första Skoldag

 
Kyrkskolan ringde in 08.15 imorse.
 
Englas första skoldag idag.
Det var barnbytardag för barn som ska börja skola och barn som ska byta avd på förskolor.
 
Engla på väg mot skolan imorse.
 
Ställde oss i kön i trappen utanför fritids och väntade lite pirrigt för att få komma in o hänga av sig.
Lämnade Engla  som satte sig i samlingen på golvet.
Med sig hade hon en frukt i sin ryggsäck:)
Jag och Nova gick till förskolan och lämnade av henne.
En kylig morgon men dock uppehållsväder.
 
Väl hemma fick jag lite gjort i väntan på att hämta hem Engla igen.
 
Tvätta o städa o gjorde allt för att inte tänka allt för mkt:)
Skulle ljuga om jag sa att det inte sved i mammahjärtat denna dag.
Även om det är mitt tredje skolbarn så tycker jag att det är ett stort kliv från dagis till skola.
 
Det var en G.L.A.D Engla som jag hämtade från skolan.
 
Hon berättade att de hade plast tallrikar på skolan ;)på dagis har de porslin:)
och att det var spagetti o köttfärssås med gurka o mjölk.
Samt att de har arbetat med siffror o målat.
 
 
Ett häfte med lite olika klurigheter.
 
Engla ville stanna och leka lite på skolgården innan vi gick vidare.
 
Cooolt tyckte Engla.
Äntligen en riktig klätterställning;)
 
Hade lite mystid ensam med Engla så vi fikade på vårat cafe´här i kyrkbyn.
så mysigt att få lite Engla tid;)
Måste bli duktigare på att ha egentid med varsitt barn för det är så uppskattat.
 
Engla ville besöka lekparken lite snabbt innan vi cyklade mot förskolan för att hämta hem Nova.
 
Min blivande skoltjej :)
 
En glad o väldigt frammåt Engla idag och det känns så skönt.
Linda

Vilken mysig blogg du har! Visst är det alldeles speciellt med att börja skolan, ävan fast det inte är för första barnet.
Ha en bra onsdag!

Maria

Vilken söt liten skoltjej :)

Elina

Så söt hon är och det ÄR ju stort att "byta" dagis mot skola. KRAM på er