Ett frö som blev till liv

Barnen satt ett frö i våras och nu har det växt till sig till en jättesolros;)
 
Fredagsfeelingen har inte inrättat sig riktigt ännu,men snart kanske;)
Idag vet jag inte om jag ska skratta eller gråta,jag gör bägge delarna.
 
Idag skulle min mamma fylla år,kära lilla mamma vad jag saknar dig.
Det är så grymt orättvist att du inte får vara hos oss.
Det är så mkt jag vill visa dig och berätta för dig.
Men mamma finns alltid i mitt hjärta.
Min mamma fick den förbannadeskitcancern och gick bort för fyra år sedan.
Jag bodde i övik och hade bara två veckor kvar tills vi skulle flytta ner hit till sthlm så vi kunde komma närmare mamma.jag var gravid med Nova i andra månaden.Men cancenr hann ta hennes liv före.
Fuck you cancer,jag Hatar ordet cancer.
Men ingen kan ta från mig mina minnen tillsammans med min mamma.
 
Så ofta jag tänker och kan sakna att mamma inte fick träffa våran Nova.
Att mina barn inte har någon mormor längre:(
Det är så mycket man vill visa och berätta och det är den ständiga kampen,man kan inte ringa till mamma.
Saknaden är enorm men livet går vidare med eller utan min fina mamma.
 
Har så mycket att vara lycklig över och helgen bjuder bara på festligheter;)
Kräftskiva i morgon med alla våra grannar på vår gata,vi har även fått nya grannar tvärsemot med två små tjejer i samma ålder som Engla och Nova,helt otroligt för jag gick och funderade lite på vad det skulle bli för nya husägare,hade mina drömmar om att det gärna kunde få vara en familj med barn i samma ålder som E och N.
Ja allt har sin mening!
 
 
 
 
 
 
 
tess

Åh ! Riktigt stora solrosor är så vackra !!:)

Jonna mamma till Wilja

Så fina !

Elina

Åhh, jag har alltid gillat solrosor, dom är ju så fina! Och filten, den är köpt på Lindex, ett tag funderade jag på att köpa 2 stycken och sy ihop dom och ha den i soffan för den var ju så fin :))

Teddy

Så orättvist vännen. Önskar så att det inte fanns några sjukdomar i världen!!!
Fin och mäktig solros btw:)
Och ja bilderna är tagna i Bulgarien:)
Kram och trevlig start på veckan

Svar: Tack så mkt,Tyckte jag kände igen mig;)var där varje sommar som liten med min mamma o syskon:)ha en fin Måndag kram
mammansprinsessor

Helen.HUSnrNIO

Wao vilken fin solros!
Det är ju extra kul att se resultatet när det är barnen som planetart den :)
Nu har jag slumpat fram en vinnare av boken Att gå i ettan - en föräldrabok om skolan.
Vinnaren presenteras på bloggen.
Kul att du ville vara med och tävla.

Trevlig söndagskväll!
Hälsningar Helen
http://husnrnio.se

maria eek

Kram på dej!

Lisa

Åh visst är fem alldeles för tidigt! Tack detsamma och fin måndag önskar jag er!

Hoppas din lill -tjej blir bättre snart!

Vilken underbar solros :)