Vilket Kap

Min älskade lilla fiskorv Nova idag hos frisören.
 
Hej Lucia
 
Inget lussefirande direkt här hemma men vi vaknade ju upp till liiiite liite snö.
Det är visserligen redan borta.
Såg Lucia på Tv 4 i morse och det är ju så vackert.
Hade tänkt att ta oss till tibble kyrka i Täby men vi hann inte riktigt med det.
 
Engla har haft en jädrans tova i sitt hår under någon veckas tid och jag har skjutit upp frisörbesök länge nog och idag efter två timmars försök att reda ut den där tennisbolls stora tovan gav jag upp och åkte till frisören.
Engla vägrade först sätta sig i stolen så Nova fick börja med sin klippning o visa att det gick bra:)
 
Såklart man ska ha rosa slinga i håret:)
Engla fick börja med att tvätta sitt hår och det tog sin lilla tid typ en halvtimme att försöka få ut allt trassel i tovan men efter 4 st frisörer till hjälp ,ropade de in mig i tvättrummet för att fråga om de fick klippa bort hela tovan:(
Kändes lite drygt men det fanns inget annat alternativ.
Engla började gråta men vi tröstade henne att det är bara hår och det kommer växa fortare än hennes övriga hår:)
Dessutom förklarade en av frisörerna att har man så snygga naglar som Engla har målat i rött så måste man även sköta sitt hår lika bra:)
Alltså denna tova vilken boll som låg där i handfatet,hade tänkt ta ett kort för att visa men eftersom Engla blev ledsen så slängde vi den fort.
Måste också tillägga att  alla frisörer som vänligt hjälpte till var grymt duktiga o pedagogiska:)
 
Mina fina tjejer i rosa o lila hår ,jag vill också ha rosa och lila hår:)
Jättefint blev det och det syns inte så mkt att det blev lite stubbat så länge håret ligger perfekt:)
Alexandra gjorde en fin håruppsättning när vi kom hem så det funkar också för att dölja det.
 
 
Gick sedan och ställde oss i den långa dunkin donats kön för att köpa hem ett 6-pack donats :)
 
 
 Den med nutella fyllning blev min favorit :)
 
 
Vad har ni gjort idag har ni kanske firat Lucia?
 
 
 
 
 
ullie

oj så fin hon blev. lucia på tv blev det här oxå då vi inte fick komma in på jönköpinglucia då det va fullt redan en halvimma innan det började surt.

hoppas ni haft en fin helg o önskar en bra start på veckan kram