Trappan

 
Nu är trappan klar att kunna skutta upp o nedför till våran altan som håller på att byggas klar.
Detta är den enda ingång till våran övervåning så länge.
Mannen sliter o bygger men han tycker det är kul annars hade han såklart inte gjort det:)
Själv får jag småfixa lite här o var och ta hand om barn hehe.
 
Så härligt när allt är klart och vi kan sitta här uppe o titta ner mot våran gata med ett glas rosevin i handen.
Detta kommer att bli kvällsaltanen med ett litet bord o två stolar el liten soffa.
 
 
Det känns väldigt högt om ni frågar mig :)
 
Jag funderade nyss på om jag verkligen har bott i ett femvåningshus :)
Så fort man glömmer när man bott på markplan i över fem år.
 
 

Räcket är provisoriskt och kommer att bytas ut ,bättre än inget alls.
 
 
Det händer små framsteg varje dag i detta husbygge.
Men väldigt mkt kvar att göra såklart,i skrivandes stund sitter mannen och beställer skorstenar och prylar så vi kan få igång spisfläkten,Behöver jag säga att det blir osigt om hela mig när jag lagar mat:)
 
 
Får bjuda på bilder från övervåningen i ett kommande inlägg till veckan om jag hinner:)
Ska försöka i alla fall
 

Barnen har haft kompisar som badat hos oss hela helgen så det är fullt upp med att ha kolla på dessa vilda fiskar.
Tror jag ska hyra en badvakt här :)
Det vore nåt det.
 
Nu hopp i säng för imorgon ska jag åka med Alexandra och hennes kompis Julia till centralstationen för att vinka hejdå.De ska nämligen åka tåg till Övik.
 
Godnatt
maria eek

Åååå, vad jag vill ha er pool :p

Svar: haha ja den är kanon:)
mammansprinsessor

jannice lindell

men så härligt med pool som denna dag. önskar mig en faktiskt=)

Susan

Så mycket härligt men tusan så HÖGT :)
Ett nedrans jobb med husbygge!
Lycka till!

Helen.HUSnrNIO

Ser verkligen superfint ut och högt även om du frågar mig men det blir ju mysigt sen när ni sitter där och myser om sommarkvällarna :)

Svar: Det gör verkligen mycket med mysfaktorn med lite belysning här och var utomhus även sommartid :-)
Verkar vara myggår i år. Jag tycker i alla fall att de är oförskämt många och ettriga :-(
Trevlig kväll!

Nathalia

Å så fint ni har fått det. vergligen jättefint Petra.
Nu längtar jag änu mer till nästa sommar när vi bor i hus med,vi ska skaffa pool med.
KRAM