Simskola och den otäcka semlan

Engla utanför leksaksbutiken Hamleys i helgen.
 
Hej Vardag!
Sportlovsveckan är över och nu kör vi på 6 veckor tills det blir påsklov.
Tänk så ljus det redan börjar bli om mornar o kvällar,så skööönt.
 
Idag har Engla varit i simhallen med skolan,tre dar i veckan i tre veckor är det simskola:)
Tycker det är superbra att det ingår i undervisningen på skolorna igen.
 
Alexandra har däremot besökt både husläkare och tandreglering i dag.
Under sportlovet i stugan så lyckades hon ramla ner för trappen och hamnde väldig tokigt på sin fot och sedan dess har hon haft ont o halltar,så lika bra att kolla upp det även om hon kan gå.
Så imorgon blir det röntgen för att se om det är ngn skellettskada.
Blev en rejäl duns av den där smällen kan jag lova,men jag förstår inte riktigt hur hon lyckades hamna över trappräcket:)tur att det inte var huvudet som hon slog i för att ta sig till ett sjukhus när man bor långt in i de värmländska skogarna känns inte helt smidigt.
Sedan blev det två besök på tandregleringen idag ena gången för att byta tråd o spänna rälsen sedan han vi inte komma långt förrän Alex tyckte det kändes konstigt i munnen då en kedjan lossnade;)
Bara att vända tillbaka och nu klipptes kedjan bort  för den gjorde ingen nytta när tanden äntligen kommit ner.
 
Har även hunnit med att få i oss en varsinn semla under fettisdagen:)
Fy skäms jag som varit på spinning under kvällen klämmer i mig en semla efter.
 vilken pisstrist kondition jag fått igen det är så man vill grina.
Tror det är 2-3 veckor sedan jag träna och det känns som man får börja om igen:(
Tappade lite inspiration o kände mig totalt världelös efter.
 
Något som däremot känns kul att berätta är att Alexandra var på Avicii i lördags på Tele2Arenan i Globen tillsammans med en kompis heeeeelt själva,ja förutom de andra 40.000 personerna i publiken då.
Blev inte alls avis när hon skickade en bild till mig;)
 

Nu är det sängläge för den gamle damen
Nya tag i morgon ;)
 
 
 
 
 
 
jannice lindell

trevligt med avicci! :)

Maria

Vår 18-åring var uppe i fredags och lyssnade på Avicci :)
Jag lovar dig att din kondition kommer snabbt tillbaka igen! Alltid jobbigt direkt efter ett uppehåll, men redan efter ett par gånger så kommer det att kännas ok igen.
Så bra med simundervisning i skolan! Det har inte vi här :(

Kram kram