Byggarbetsplats hos mig

 
Då var nästan hela byggtällningen klar,dock inte på denna bild som jag tog under dagen:)
En glad byggkille som ville vara med på bild fick jag också, vilken tur.
Vi behöver ju såga bort entretaket så byggställningen fick inte riktigt plats där just nu för då får jag liksom inte upp våran ytterdörr;)
Trevliga o roliga killar har jag haft här under helgen, riktigt roligt det här och det är först nu jag verkligen kan fatta att det är på riktigt.
Ska bli grymt kul o spännande, våran övervåning görs just nu på Åtvidabergs takvåningar.
Nästa vecka känns lite stressig och allt måste bara funka tidsmässigt, hela vårat nyvarande tak kommer att behöva få plats på våran gräsmatta på framsidan.
Allt från vinden måste tömmas.
Det är tur att mannen kommer hem från Spagetti land i morgon.
Han får nog en chock för egentligen hade vi inte beställt en sådan stoooor o bred ställning men nu blev det så:)
Ska de va så ska det vara rejäljt, vill inte ha ngn ranglig sak som andra hus på denna gata haft under deras takbyten direkt.
Rena livsfaran om ngt skulle hända, vi ska ju kunna gå på den själva också ;)
 
Nu ska jag snart lägga huvudet på kudden bara Engla kan slita sig från filmen på paddan;)
Somnade inte förräns halv fyra imorse,många tankar som ploppade upp så jag låg o ladda ner musik till mitt spotify (helt moget)
Mannen är efterlängtad nu även om det är nyttig o lite skönt att vara ifrån varandra.
Lite ensam speciellt då hela min familj lyckats resa utrikes samtidigt,sonen är på Cypern o syrran i Barcelona med sin fam.
Så det är tur jag haft byggkillarna här:)
 
Även om jag blev lite bitter över att min nystädade altan med ny matta fick en jäkligt lerig byggställning som tog över denna plats:)
Trodde inte den skulle bli så bred liksom.
 
Så fint e det inte nu då,mattan e ihop rullad o ligger slarvigt i ena hörnan med lera över sig ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Kristin/onlyfemale.se

Håller med dig, låter klokt med en rejäl ställning även om den blev lite stor.

Vad skönt att maken är på väg hem, förstår att det måste vara tomt.

Kram kram

Hanna - Min vardag och mode

Bra med rejäl ställning!

pillan

Såg på IG att ni är på G nu med byggnationen, spännande!! Jobbigt med byggkaos bara men bit ihop det kommer bli super i slutändan ;)

Kram P

Helen.HUSnrNIO

Bra med rejäl ju men visst är det trist tiden som är under ett sådant byggprojekt...
Men tänk på det färdiga resultatet istället :-)

ullie

va snygg jackan va du hittat. man blir verkligen så glad särskil om man spanat in den innan =)
hoppas ni haft bättre byggväder idag här bara regn regn .. suck kram kram