Gråvember

Nova igår på väg hem från förskolan i det disiga vädret.
Min förkylning vill inte riktigt ge med sig så jag avbokade kvällens styrka/puls pass.
Känner av halsen och då är det big non no med träning.
Sedan har jag haft en jädrans tandvärk men det känns bättre nu;)och på tal om tandvärk så har min stackars son för första gången i sitt 24 årige liv fått ont i en visdomstand ja så ont att han tuppade av:(
Usch tycker det är otäckt när han svimmar så lätt när han får ont någonstans:(
 
Idag har åtminstone solen visat sig lite om än väldigt kort tid.
2 timmar sol under hela November stämmer det ?
Inte konstigt vi döpt om denna månad till gråvember.
 
Lagade en god maträtt igår
Gjorde en kyckling gryta minsann:)
Tycker det där med matlagning blir lite mer roligt nu för tiden.
Bara man vet vad man ska äta:)
 
Kokosmjölk och mango chutney och lime var en av ingredienserna
Jag fick godkänt av Alexandra :)
Småfisarna rynkade på näsan åt maten, hade jag väntat mig annat ? svar nej:)
 
 
Bara att värma på köttbullarna för husfridens skull.
 

 
 
Dessutom så var den barnvänlig i smaken även om jag hade lite sambal oelek  i denna grytan. 
 
 
 
 ikväll blir det soppa och pannkaka och barnen kommer garanterat äta för glatta livet:)
Hur äter era barn ?
Har du tips på god pasta så dela gärna med dig,tycker det är så torrt o tråkigt med pasta o köttbullar eller falukorv.Vill variera med fler nyttiga alternativ.
Det är tur att mina barn älskar grönsaker.
 
 
 
 
Karin O

vad mysigt det ser ut, till och med dimman... älskar Sverige och den friska luften nu, i alla väder haha!
Krya på dig!

Hanna Karlsson

Vad gott det ser ut!

Natalia Richardson

Hur mår Tymmy nu?
Mums såg jättegod ut middagen du gjorde.
Hoppas du mår bättre nu?
Kram!

Svar: Thimmy mår toppen :) kram
mammansprinsessor

Lilla Malin

Åå nu blev jag sugen på pannkakor ju ;) Jobbigt med förkylningen, hoppas det är bättre nu. Jag har också åkt på en men den har satt sig i näsan så har svårt att andas och sömnen blir lidande. Tur jag inte jobbar för tillfället då.