strömavbrott

Årets blossa med lavendel och lite peppisar samt en planterad hyacint så har vi startat julen i förtid:)
 
Julen smyger sig på hemma hos oss.
Det är ju så förbaskat grått o mörkt, nu vill jag ha snö som lyser upp.
Funderar nästan på att plocka fram adventsstjärnorna i fönstren  men lite väl tidigt kanske:)
Sedan blev det lite väl mörk under gårdagen i halva Täby kyrkby.
Tyckte det var lite väl mörkt då jag och barnen klev ur bussen,trafikljus ville inte fungera och gatubelysningen var släckt men det är ju sånt som händer ofta här så jag reagerade inte så mkt på det förens jag kom över till andra sidan gatan och insåg att alla hus var mörka.
Lite svårt att pricka nyckeln i låset haha men tillslut fick vi upp dörren medans Engla lös med min iphone:)
Jag är glad att vi har så vansinniga mängder av stearinljus o värmeljus hemma i detta läge.
 
Tände upp en herrans massa ljus och det blev riktigt mysigt o TYST
Men middagen blev dessto knepigare att tillaga så mannen fick åka och beställa pizza med alla andra strömlösa personer,tyvärr fick vi inte hem de pizzor vi beställt utan alla tre vi beställde var kebabpizza haha jag vad säger man ät och tig ungar:)
Tur vi beställde pommes till Nova så Engla fick i sig lite varm mat:)
Men gud så sugen jag blev på te under kvällen.Så himla beronde man är av el.
Vi har ju nymonterad kamin men det är liksom eldningsförbud i den tills den blivit besiktad så det kändes lite surt.
Men vi överlevde och i natt någongång kom strömmen tillbaka efter typ 10 timmar.
 
 
 
Har du hunnit testa nya glöggen?
Själv tycker jag att den var helt ok det lilla jag smakade,är inte så mkt för alkohol längre vet inte vad som hänt med mig o smaklökar inför alkohol men jag tycker inte det är gott med vin längre?
Måste vara den där 50 års -festen jag var på i somras som avskräckt mig haha.
 
Har tyvärr ingen bättre o mysigare bild på kaminen men så här snygg är den :)
 
På måndag vet jag en som kommer att elda för fullt här hemma och det är jag:)
 
Nu ska jag snyta näsan och åka iväg på ett möte snart:)
Blev förskyld igår och det har jag inte tid med när jag har bokat träning hela helgen.
Önskar dig en fin fredag.
 
 
 
 
 
Natalia Richardson

snyggt det blev. Förstår att du kommer elda på måndag.ska ni måla eller ha tapett bakom spisen?
Tack för samtalet höromdagen uppsakkatars mycket från min sida.
Trevlig helg nu
Kram