En Lördag med Ventilation och Kalas

Dagens kalaspingla Engla på väg till klasskompisens kalas
 
Inte nog med att jag stressade in i Fredagsmorse i klassrummet med fel barn
Maaaamma nu  lämnar  du in Nova i klassrummet , säger en ynklig röst bakom mig.
Engla typ viskar bakom mig att det är Nova jag lämnar in i farten och dessutom har hon cykelhjälmen på huvudet:) hallå hur tänkte jag där:)
Dessutom står det 3 st personal från Fritids och tokskrattar åt mig haha det måste sett hur sjukt kul ut som helst.
Äsch barn som barn liksom:)
 
Idag då när vi skulle cykla iväg till kalaset Engla var bjuden på slog det mig att var det verkligen 12.00 vi skulle vara där ?precis då ringer min iphone och där hör jag en röst säga Vi väntar på en gäst här:)
Oh my fel tid vi var 30 min sena,men det gick bra ändå,så det kan gå när man inte läser på inbjudningskortet fler än en gång:)
Var liksom stensäker på tiden tills jag satte mig på cykeln.
 
Vi kom ialla fall ihåg att ta med oss presenten som Engla slog in,bara en sån sak.

Ännu en dag med sol och värme.
 
När jag kom hem så hade vi hjälp på övervåning med ventilationen
Det kom ett DHL bud i veckan med en massa rör och luftagregat så nu är det bara att fixa med detta:)
Mannen hade två duktiga killar här som hjälpte honom att bära upp allt det tunga och lägga lite rör.
 
 
Fick även ett trevligt fikabesök från Jeanette med fam
Jeanette bor i Eksjö så det är inte varje dag vi ses direkt även om hon dyker upp lite titt som tätt här i Sthlm.
Så mysigt o trevligt att träffas,våra tjejer fick leka o äta glass tillsammans.
På Måndag hos Malou som har efter tio på tv 4 kommer Jeanette att medverka i ang sin viktresa:)
Grym tjej som lyckats gå ner hela 42 kilo sedan Februari.
Med rätt PT och rätt kost kan man lyckas med det mesta och det har denna tjej gjort tycker jag.
 
NyaJeanette och jag i dag :)
 
Middagsgäst fick vi också
Min bästa son kom förbi på pulled pork o tacos och lite bus i soffan framför fångarna på fortet med Englabus.
Nova är den som säger god natt lite tidigare;)
 
Själv skulle jag vilja krypa under täcket nu men har en tonårsdotter att vänta in som för tillfället är ända ute i Vaxholm phju...
Har jag sagt det....små barn små problem....
 
Jag får väl passa på att önska dig en trevlig kväll medans jag sitter här o väntar o väntar tills jag hör hur dörrhantaget vrides ner och in kommer en Alexandra:)
 
 
 
 
ullie

åhh men så duktig kompis du har .

lilla pinglan så fin . är så spännande att hjälpa till me paketen me =)

tur ja visste dinadress du hade glömt ett S så ja kom iinte till din sida :)
Älskar loppisar har bra öppet vissa dagar här ofta tis tors o lö. denna idag har end på lörd men gillar oxå det massor köpte 6 plagg till sessorna för 80 spänn yeah !

Nathalia

Måste ju kolla på efter tio på måndag. Hur går det med din träning Petra? Hur går det med körkortet?
I morgon om gymmet har öppet ska jag ditt.

Småstadsfrun

Åh nej vad hemskt men ändå så roligt och underhållande! Lämna fel barn.. ja varför inte liksom. O sen fel tid till kalaset. Du, man gör så gott man kan! Men en riktigt förtjusande liten dam som skulle på kalas med tyllkjol och allt!

Helen.HUSnrNIO

Fin kalaspingla och vad bra att de ringde så hon hann med att kalasa :)

Trevlig söndag!

mamma mindy

God kväll söta.SÅ fina bilder på din fina dotter..Fina kläder på henne..Hoppas att du får en fin söndag med familjen din.krma kram

Me & My Baby Dolls

Första gången jag kikar in här, mysig blogg! :-D

jannice lindell

Haha,så kul!! :)

maria eek

haha vad du är rolig!

ullie

hej i höstrusket skickar en stor kram