Den vita trappen


Nu är vi klara med spackling/slipning/målning på väggarna kring trappen och pelaren.
Ljust o fint och jag älskar ledbelysningen i trappen,den är i princip tänd dygnet runt.
Trappen beställde vi färdig så den byggde våra hantverkare på plats i våras då övervåningen blev klar.
Golvet under trappen har vi lagt själva och vi hittade ett likadant vi hade i hallen till båda sovrummen.

Nackdelen med vit trappa är att den måste underhållas typ dagligen:)
 
 
Tycker det blev riktigt bra och den röda pelaren är nu inklädd i gips och målarfärg.
Fler bilder från vårat husbygge finns under kategorier husbygge hus och hem
och övervåning för dig som är intresserad av att se hur allt började.
jannice lindell

Men vad snyggt de där blev i trappan! =)

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Riktigt snyggt! Vi har också Led-belysning och det ger så härlig effekt tycker jag.
Kram

Emmelie - Mamma till två, nykär, ssk-student

Riktigt läckert!

Camilla

Åååh, så fint! Wow! Vår trapp ska också bli vit. Nångång. Sambon har påbörjat projektet..för sisådär två år sen. Han skulle gjort klart den i sommar, meeeen...*suck*

Magdalena Karlberg

Tack för en superbra blogg! Vi ska få vår övervåning om några veckor och din blogg ger mig så mycket energi. Så svårt att få en uppfattning om saker och ting annars. Vet du vilket företag och vilken modell ni köpte trappan i? Du får gärna maila eller maila på Facebook om du orkar och kanske har lite bra tips eller liknande inför kommande taklyft 😊 vänliga hälsningar Magdalena

Svar: Tack så jätte mkt vad glad jag blir:)så spännande för er bor ni i sthlm?Tyvärr har jag ingen FB längre men jag kan maila över uppgifter till dig :)
mammansprinsessor

Magdalena

Åh tack det för du gärna göra. :) känns som våra hus är ganska lika storleksmässigt så är verkligen skönt att kolla igenom allt ni gjort och få sig en bild av hur det kan komma att se ut i framtiden :)
Vi bor i västerhaninge söder om Sthlm.
Har letat efter liknande bloggar men inte hittat så mycket vettigt. Så är så tacksam att du orkat skriva så ordentligt och om det mesta :)
Som jag har förstått så är trappen det sista man sätter dit men vi har börjat kolla en del. Vill ha en simpel vit som er, finns ju så himla mycket att välja på. Är även nyfiken på måtten där ni satte in trappen.
Vet inte om du ser min mail annars är den: magdalenakarlberg@hotmail,com

Emma

Vart har ni köpt trappen? Vi håller på att leta trapp och denna var helt i min smak 😍

Svar: Vi beställde den av Åtvidabergs takvåningar som utförde våran takvåning:)
mammansprinsessor