Julens lista

 

Tänkte att jag gör som så många andra bloggare jag lägger ut en jullista och denna lista hittade jag inne hos den här pinglan

 

 
 
 
 

 

Pepparkakor eller lussebullar? 

Jag väljer nog lussebullar

 

Skumtomtar eller knäck? 

Knäck

 

Ischoklad eller marsipan? 

Ischoklad får det bli

 

  Köttbullar eller prinskorvar? 

Köttbullar om jag måste välja

 

 

  Julkorv eller julskinka? 

Är inte så förtjust i något av dem men väljer julskinan

 

Lax eller sill? 

Jag väljer sill, finns så många goda smaker...

 

 Sylta eller pastej? 

Sylta tycker jag inte om så jag väljer pastej

 

Paradis eller Aladdin? 

Är inte så jätteförtjust i dessa chokladaskar men väljer paradis

 

Revbensspjäll eller Jansons? 

Revbensspjäll om min sambo tillagar den :)

 

Glögg eller julmust?

Glögg är värmande och gott i juletider,Julmust blir jag bara ännu mer törstig av.

 

Rödbetsallad eller dopp i grytan? 

Rödbetsallad till mina köttbullar

 

Ris a la Malta eller gröt? 

Tomtegröt ska det vara på jul

 

Hemma eller borta? 

Tror jag väljer hemma eftersom att jag är en riktig hemmaråtta.Men helt klart skönt att få komma till ett dukat bord på jul också.

 

Utomlands eller Sverige? 

Även om det vore skönt med sol och värme juletid så väljer jag Sverige.

 

 
 
 

 

Ge eller få?

Älskar att ge bort julklappar men såklart att jag även också vill ha en liten klapp.

 

Mysteriet på greveholm eller Sunes jul? 

Oj den kan jag inte

 

Chokladkalender eller paketkalender? 

Jag har köpt chokladkalender och även legofriends och Panduros kalendrar med färdiga klappar i. Är för lat för att köpa och slå in 72 små paket till mina tre tjejer.Gjorde det ett år till Alexandra och jag svor att jag aldrig mer skulle göra det.Bara onödig stress.

 

Plastgran eller äkta?

 Äkta såklart men vi har en plastis på övervåningen nu men det blir en äkta i matsalsrummet på jul.

 

Arne Weise eller Ernst?

Oj svårt...

 

När vill du att första snön ska falla? 

Till första advent men det händer ju sällan.Den brukar komma lagom till Februari Mars:)

 

Har du haft en grön gräsmatta på julen? 

Japp alldeles för många tyvärr

 

När är det dags att pynta?

Jag tycker det är lagom till första advent

 

Kan du komma på något negativt med julen? 

Hmm det måste nog vara de stackars barn som far illa av att se sina föräldrar på tok för onykter, bråk slagsmål och fylla tillhör inte julen det är banne mig barnens jul.

 

 

Favorit julfilm? 

Kommer inte på någon men som liten älskade jag trolltider den var klart bäst.

Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? 

Nej tack då vill jag sommar

 

När öppnar du dina julklappar? 

Barnen får alltid en klapp i julstrumpan på morgonen som tomten överlämnat under nattten.Sedan brukar tomten komma efter maten kring 19-20 tiden

 

 

Favorit juldoft?

Hyacinter Saffran pepparkakor kanel apelsiner och nejlika

 

 
 
 
 
 
 
 

Vad framkallar mest julstämning?

Dofterna från julbaket och alla mysiga adventsbelysningar som lyser upp

 

 

Vad är viktigast med julen? 

Att få vara nära sina kära och njuta tillsammans

jannice lindell

Roligt med listor! Den där kanske jag tar efter :)

Natalia Richardson

Har du gjort denna lista själv?

Netti Starby

Den där listan är så himla bra! :-D Kram

Cissi

Rolig lista!

houseforus

Roligt att läsa din lista
Kram

Mirre

Kul att läsa, föresten kikade du på kalendern Liv i Luckan, det var min favorit =D

Svar: Hej nej den kommer jag inte ihåg:)
mammansprinsessor

Lilly

Vilken härlig lista!

Just nu håller jag i en superrolig tävling i samarbete med Nordicfeel där du kan vinna en rabattkod på 300 kronor! Tävlingsreglerna är superenkla, så vad gärna med om du vill! :) Ha en fin kväll, kramis!

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Den här listan gillar jag. Den kommer att dyka upp på min blogg också snart.
Kram