Friluftsdag och byggleverans


Har börjat med gröt frukost varje morgon. Blir det inte chiagröt så gör jag havregrynsgröt toppat med massa goda frukter.
Min mage mår inge bra av bröd längre och gröt är ju både gott o nyttigt;)
 
Hej Torsdag
 
I morse var det lite stressigt att hinna få med sig allt till skola/dagis.
Brukar vanligtvis packa väskor kvällen innan men igår var jag så galet trött att jag inte orkade.
Engla har friluftsdag idag så vi  tog med det stooora  tefatet på bussen i morse;)
Väskan var packad med en påse bullar dricka yoghurt och frukt,luncha skulle de göra på skolan när de kom tillbaka.
 
Nova fick med sig en massa puzzel vi tröttnat på som vi gav till dagis.
Alltid kul att glädja någon annan:)
 
På vägen hem hade jag en lastbil bakom ryggen ,förstod att den var på väg till oss så jag pulsade på lite extra fort i snön;)
XL-bygg levererade väggar och golv till oss,lastade ur allt på garagetaket till byggkillarna.
Så nu bankas det för fullt här i huset.
 
Har även gjort hål för avloppsrör till vårat förråd som ska bli tvättstuga såsmåningom och till tvättstugan så nu har jag passat på att städa ut tvättstugan,Det var kaos där inne.
Mängder av rena kläder som nu ligger prydligt i skåpen;)Sedan har vi en tendens att slänga in allt möjligt i våran lilla tvättstuga,nu slängdes det bort;)
 
Jag har lovat barnen att vi ska gå till en pulkabacke idag efter Fritids/Dagis.
Måste passa på medans vi har snö:)
 
Snart är det helg igen och på söndag börjar barnen på knatteskutt,skönt då har jag o barnen något att se fram emot:) Kan ibland tycka att det är trist o ensamt att göra det mesta med barnen själv men så är läget just nu och har väl varit länge.
 
Har lovat Alex att köpa ett gym kort på friskis o svettis så även hon kommer igång med träning.
Synd hon är för ung för att träna på mitt gym för då hade minsann kunnat tränat ihop;)
På tal om träning så har jag bokat mig på ett pass styrka/puls ikväll härligt:)
 
 
 
 
 
 
Natalia Richardson

Kan inte du börja tränna. På Alex ställe?

Maria

Min tvättstuga är en STOR katastrof!
Jag måste verkligen rensa där...ska bara ta tag i det också.
Kanske ska ta mig i kragen och börja med det idag ;)