Torsdag


Hämtade upp Engla direkt efter skollunchen för ett återbesök hos talpedagogen på skolan.
Engla som är lite tyst o blyg fick bli intervjuad och vi spelade spel och engla fick svara på frågor.
Engla har lite svårt för vissa uttal som att säga tex bord det blir bod eller som borta det blir botta.
Hon frågade oss om vi hade någon anknytning till Småland,Engla talade tydligen smålänska:)
Annars var det ok stämpel på henne:)
Så vi ska hemma upprepa och tala extra tydligt med henne så kanske det löser sig.
Det är tydligen viktigt att örat hör det rätta orden så hon inte blir van att uttala sig "fel"
Nog om det vi hade en mysig stund på skolan tillsammans.
 
 
Efter mötet gick jag  hem och tog tag i det påbörjade projekt jag aldrig avslutade i går kväll.
Slängde ut precis allt som fanns i tjejernas garderob
 
Det fanns prylar precis överallt och mitt i matlagningen påbörjade jag detta galna projekt.
Dessutom hade vi ett möte här hemma med en hantverkare så det fanns aldrig ngn ork att ta tag i allt efteråt.
 
Men idag tog jag mig den tiden:)
Sedan hämtade jag hem en glad Engla som fick ta med sig sin klasskompis hem på lek o middag
 
 

Det finns inget som känns så bra när det är rensat o städat i detta rum.
Får dåligt samvete när det ligger grejer överallt inne i skåpet,man hittar ingenting och det blir bara att tjejerna drar ut leksakerna i hela huset för att det inte blir trivsamt inne i rummet.
Men nu ska vi hålla efter:)
 
Dröjer inte så länge till nästa rensning för på måndag morgon sätter bygget igång här hemma på allvar:)
Nu jäklar händer det grejer minsann.
 
 
 
 
 
Natalia Richardson

Som du skrev. Hon måste höra hur man utallar orden,jag fick jobba mycket på detta när jag var i hennes ålder.
Så fint du gjorde i deras rum. Vad ska dom börja med på måndag? Ska bli skoj att se hur det blir sen.
Kram och ha det bra.

ullie

så fint det blev .att mamman alltid måste va me o rensa.. suck
tror det kommer att komma tim hade oxå svårt ett tag men det bara kom sen så det håller vi tummarn för. kram