Grebbestad och Fjällbacka


Sitter i skrivandes stund i stugan på Orust och försöker ladda ner bilder vilket tar en evighet.
Det krävs tålamod mina vänner.
Det är tur jag har det:)
 
Börjar smått klättra på dessa väggar,vädret är kallt som attan och det finns verkligen inget att göra förrutom att åka iväg o shoppa:)
Det blir trångt och alla ska samsas i samma rum om kvällarna det är olika viljor och endast tre kanaler på tv.n
Får jag bryt? Nej det går ganska bra ändå.
Barnen leker och slåss och leker igen :) det funkar det kunde varit värre.
Det finns liksom inte så mkt som tilltalar mig i detta sommarhus
Däremot så lämnade vi fina Orust för en tripp till vackra Fjällbacka och Grebbestad igår
Vi besökte vänner(Björns gamla chef) i deras fantastika enorma fina hus.
Alltså jag hade kunnat stanna där resten av våran semstertripp här på västkusten.
 
De bjöd ut oss på en underbar resturang vid skärgårdsbryggan solen sken på oss hela dagen.
Så underbart.
 
Vi tog med badkläder till kidsen eftersom de hade spabad ute:)
 

Vilket kanonläge,massa turister i gästhamnen med sina fina båtar och vi kunde sitta i lugn o ro medans barnen badade och lyssna till after beachen.
Tjejerna badade läääänge och tyckte det var supermysigt och perfekt att kunna sitta o fika o samtala med vänner i lugn o ro.
 

Finaste tonåringen enligt mig :) Alexandra har ett hjärta av guld och ställer upp för sina systrar,kan faktiskt tycka synd om henne som får dras med oss;) Nästa gång får hon ta med kompis.
 
 
Ser ju hur skönt ut som helst.
 
 

Underbar dag med trevliga människor omkring oss.
Gästvänliga och helt underbara mot barnen ja även oss såklart:)
 
Innan vi åkte hem besökte vi sportshop butiken som låg precis nedanför deras hus,enorm butik med massa sportkläder:) såklart vi fyndade där.
 
Sedan mot Fjällbacka igen och det är ju såååå litet där vilket vi inte trodde:)
Jag och Alex hade ju planerat denna resa i våras tillsammans.
 

Västkusten är ju så fint.
 

Att glida in på en räkmacka är aldrig fel enligt mig:)
 
I morgon går resan mot nya äventyr men bara för två dar sedan kommer vi tillbaka till västkusten igen:)
Ska besöka ett ställe jag inte varit på sedan år 1985 typ:)
Ska bli väldigt spännande och jag har en familjemedlem som väntar på oss:)
så Var rädda om er så ses vi snart igen.
 
 
Helen

Låter skönt. Fast sommaren kunde va bättre ;) fina bilder. Ha en skön dag!

Mirre

Men ohh där hade jag gärna hoppat i. myys. ja det är ju inte så skönt att semestra i en liten stuga då det är kallt och man inte kan vara ute på samma vis, samt när viljorna vill styra på tre kanaler.

Tur man har internet då ibland, skratt

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Det där ser riktigt härligt och somrigt ut! inte alls som här... man går ju nästan in i höstdepression av detta väder!
Hoppas ni får en härlig torsdag!
Kram

ullie

Sötaste prinsessorna! men oj vilket stället förstår dej hade lätt stannat där
vädret ser ju jätte fint ut oxå . här är det så kasst.
det rä så himla fint i fjällbaka o runt där
kram vännen

Natalia Richardson

Heeeeeeeeeeeej gumman!
Wow vilket utsikt och hus. Jag skulle me kunna stanna där en evighet.
Låtter spänade att besöka ett ställe man inte varit på flera flera år,ska bli spänade att läsa om det och vem du ska träffa.
Ha det fortsatt bra på din semester gumman,kram.