1 JUNI

Första Juni och regnet stod som spön i backen i morse när vi gick mot skola/dagis.
Ska man behöva vara klädd så här när sommaren är kommen??
Vantar och mössor på och regnet smattrar som aldrig förr.
Kallt kallt kallt nu vill vi ha sommarvärme.
 
Livade upp denna gråa Måndag med en omellett lunch med räkor och skinka
Ekar tomt i kylen så jag fick tager vad vi haver ;) Måste åka och storhandla mat ikväll.
Funderar på att börja skriva matlistor men jag vet att det aldrig kommer att bli av:)
Jag vet att det skulle underlätta för matfantasin är lika med noll när man går där i matbutiken och ska komma på något inför kvällens middag.
 
Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Mitt liv har blivit så mycket enklare sedan jag började planera in sex rätter för varje vecka. Då vet vi vad vi har att välja emellan och att allt finns hemma till de rätterna. Smidigt!

angelicasvarld.blogg.se

Matlistor är bäst! Jag gör min söndag å handlar då...sen så har jag mat måndag - torsdag på fredag handlar jag det vi vill äta då (läs tacos som i alla barnfamiljer) frukost till helgen, lite fredagsmys å snittblommor...sen så är det bara hem å ta helg!

Lördagen å söndagen bestämmer vi oss då vad vi vill ha...

Funkar super för oss å gör livet lättare med alla barn, aktiviteter och egen träning!

Hoppas du får en härlig måndag kväll å vecka!

pillan

Jäkla väder... måste få sol på denna bleka kropp sooon!!
Ja du matlista skulle även denna mami behöva bli bättre på! Jag handlar typ varje dag och det är ju inte speciellt ekonomiskt :/

Klänningen har kommit, så fin tycker både Nikki och jag!! Dock lite för stor än så den får "hänga till sig"

Stor Kram P

Kristin/onlyfemale.se

Ja, så jäkla trist väder! Fy!

Matlusten är verkligen kanon, vi har hållet på med det i över 10 år nu. Jag funkar inte annars;)

Kram

Cissi

Visst är vädret tråkigt.. Längtar verkligen till riktig sommar nu!

sv. det gick bra på KS, dova toner är helt borta och de vet inte riktigt varför så blir lite fler tester och hoppas på att hörseln helt enkelt kommer tillbaka

elisabeth

ja vart har sommaren tagit vägen???jag behöver soool nuuuuu...... :)
näsya vecka är det ju lixom skolavslutning och då vill man inte ha regn!!