Läsning


Idag har vi lite bättre väder och det gör att man känner sig lite bättre i förkylningen.
Har städat hela huset och Engla har hjälpt till med att damma sitt rum:)
 
Vi lånade böcker i somras på biblioteket till barnen.
Nova älskar att läsa och hon har läst ut sina böcker hon lånat.
Däremot Engla tycker inte att det är lika roande.
 
Engla behöver träna på läsning och jag får så dåligt samvete när vi inte läst så mycket i sommar.
Hon sitter mycket framför sina spel och där lär hon sig läsa tycker hon:)
jaja det blir nog bra.
 
 
Femtio nyanser av frihet är såklart min bok,den tänkte jag inte låta barnen läsa.:)
Alltså den e grymt bra och nu har jag även sett filmen men böckerna är ju betydligt bättre.
Nu måste jag köpa den sista boken
 
Jag är så stolt över denna tjej.
Hon läser flytande och förstår vad hon läser fast hon inte ens börjat i förskoleklass.
.
 
 
Frågan är hur kul hon kommer att ha i förskoleklassen när hon redan kan alla bokstäver och läser böcker?
 

Min lilla/stora tjej som börjar förskoleklass på Torsdag.
Som hon längtat:)
sandra.

Skönt att det börjar bli bättre med förkylningen, Och det är så avkopplande att läsa, Jättefina bilder <3

Svar: Ja det är verkligen avkopplande,kram
mammansprinsessor

autoimmunnpfmorsa.blogg.se

Ojojoj vilken duktig tjej du har 👍 hon kanske får lite svårare uppgifter i skolan om hon redan kan allt.
I år har även vi varit dåliga på att läsa, men blir lätt så!! 50 shades ja...böckerna är mkt bättre men ändå kul att se filmen(erna) 😜 du är en flitigare läsare än jag dessutom 😉 kram o krya 💕

Svar: Ja hon e så duktig så blir det säkert att hon får lite andra uppgifter.jag har inte läst på flera år men vilken avkoppling det är herregud om jag visste det innan:) kram
mammansprinsessor

Natalia Richardson

Hon kanse får hoppa in i tvåan på en gång??
Har inte läst den sista boken i seren än,säj till när du läst den om du tyckde den var bra.
Kram.

Svar: HALLÅÅÅÅÅÅ sakta i backarna hon har inte börjat i första klass ännu:) hon ska börja i miniettan(förskoleklass kram
mammansprinsessor

Heléna

Krya på dig från förkylningen <3 Segt elände :(
Vad duktig hon är som redan kan alfabetet och läsa! De brukar vara bra i förskoleklasserna på att anpassa efter elevernas olika förkunskaper så hon kommer säkert tycka att det blir roligt med läsningen där också :D
Hoppas du får en skön kväll och var rädd om dig så förkylningseländet ger med sig!
Kramar <3

Anneli

Jag har ååxå precis börjat läsa de där böckerna🙈
roligt att Nova tycker om att läsa😃å lärt sig innan förskolestarten. Lina kunde ååxå då hon började miniettan. skolan är bra på anpassa nivåerna👍komma gå jättebra✌️
Kraaaaam😘

jannice

Min son gillar också att läsa. Ja,alla är vi olika. Jag gillar då inte läsa och har aldrig gillat läsa böcker... Även om jag önskade: Ser så mysigt ut att ligga i hamocken och läsa en bok! :)

moamedalicia.blogg.se

åh lillastora gumman, vad kul att hon lärt sig läsa :) då kommer antagligen fröknarna ge henne lite mer utmaningar kan jag tänka mig :) lycka till imorgon. kramar