Torsdag

 
Så skönt att inte behöva stressa om mornarna. Vi går upp i tid och äter frukost i lugn o ro.
Cyklar i god tid till skolan.
Engla kom försent typ varje morgon förra terminen det var mkt tjat o gnälliga mornar då hon var sååå trött och ingen frukost fick hon i sig heller.
Jag hoppas att våra mornar kommer fortsätta så här bra som det är nu.
Vi har pratat mycket om stress att det inte är bra för kroppen jag har aldrig någonsin varit en stressad människa men för några år sedan så blev jag tokstressad åt precis allt och mådde inte bra.
Nu vet jag hur jag inte ska bete mig:)
Lättare sagt än gjort men viktigt att leva här och nu och fokusera på det man gör.
 
Redan torsdag idag och tjejerna har gått i skolan en vecka nu.
Igår när tjejerna kom hem från skola/fritids så hittade Engla ett litet vidrigt äckligt kryp på sitt ben.Hon fick ut den själv och  när jag tittade närmre såg jag att det var en fästing.
Alltså fy farao in i duschen med bägge ungarna som hade varit i skogen under dagen.
Tack o lov hittade vi inga fler fästingar.
 
 
Denna bild tog jag för någon vecka sedan på våran majsodling:) Nu har det kommit riktigt stora majskolvar så frågan är om det är dags att skördas snart :) kul för barnen som planterat ett litet frö och sedan blivit till en stor majsbuske.
 
 
Nova har plockat hallon och jordgubbar som vi planterat ute i vårat lilla potatisland
 
Önskar dig en fin dag.
Netti Starby

Usch för fästingar och vilken tur att ni upptäckte den snabbt! Kram

Mirre

Fyvale för fästingar, gaahhh. Jag hade en på magen för några år sedan och förstod ej att det var det först, men så tog jag i den och magen följde med, gahh fick panik

starsinlife.blogg.se

Så fint hos dej!

linah

vilka härliga bilder!! <3