Torsdag

 
Ikväll tänker jag nog värma mig med lite glögg.
Som jag frös i går jag klädde mig i de varmaste kläder men frös ändå.
Kände mig inge vidare rolig i halsen heller.
Ett kokvarmt bad och en Alvedon så vaknade jag rätt så okej ändå i morse.
Vill inte bli sjuk nu innan resan.
 
Den söta glögg karaffen hittade jag på Mio :)

Tyvärr tycker jag att glögg generellt smakar alldeles för sött och även denna blossa med smaken kråkbär går inte hem hos mig. Men den matchar min glöggkaraff väldigt fint med det guldiga:)
 
 
Hantverkarna fortsätter med sitt och det är kaos.
Alla fönster e tomma julen e bortplockad på ena sidan av huset phjuh...och snart åker vi.
Skulle vilja skicka hit en städfirma då allt är klart för jäklar vad det dammar.
Självklart kan jag också städa men inte lika profissionellt :)
Dessutom har vi byggt med detta hus länge o mkt att jag börjar bli less på att städa.
Men snart är vi klara med ena delen och till våren kör vi andra sidan av huset med att flytta ut nya fönster.
 
En sak som har underlättat nu är att vi kan låsa upp dörren till hantverkarna genom telefonen.
De behöver aldrig ngn nyckel när de är här vilket är skönt.
Finns en massa möjligheter som tex hantverkarkod som en del har använt sig av.
Säkert o bra och larmet behöver de inte bry sig om för det går per automatik med låset.
så här är det ingen ide att försöka ta sig in när vi e bortresta:)
Själv är jag dålig på att använda trygghetslarmet nattetid då Björn e borta.Det  får bli ändring på det.
 

Yale doorman med elektroniskt dörrlås. Så smart till familjen och barnen behöver aldrig tänka på nycklar.
 
 
I morgon hoppas jag att snickarna blir klara vi har beställt en container att slänga allt bråte som ligger runt tomten :) äntligen slipper vi se den röran,tror även en cykel blivit begravd under  brädhögen
Kan nämligen inte hitta den:)
 
Önskar dig en fin dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
ullie

ja men vilket bra lås
är oxå så frusen tror det är förkylningen men i går tredje glöggen tredje kvällen för att inte ffrysa så mycket här.
fint hos dej som alltid hos dej men förstår röran skönt när det blir klart kram kram o fin dag

Netti Starby

Årets blossa är så himla snygg i år och jag använder också flaskan som en inredningsdetalj :-D Kramis

Agnes

Din glöggkaraff är super fint...och flaskan också fast innehållet skulle jag byta med en annan flaska hahhaha ;)

moamedalicia.blogg.se

hoppas inte du blir sjuk <3 jag älskar din ananas :) hoppas glöggen smakar och ha du också fortsatt fin dag, vilka bra frågor du ställde i bloggen. kram fina

Frida - Vita Villan

Glöggflaskan är mycket bättre som inredningsdetalj än att dricka. Tycker inte alls om årets smak.
Hoppas hantverkarna snart bli klara. Aldrig roligt att bo i ett 'bygge'
Ha en fin kväll!

Heléna

Jag har faktiskt inte läst en enda recension där någon skriver att årets glögg med kråkbär är god! Det verkar som att de flesta är ute efter den snygga flaskan :D Hoppas du får en riktigt fin helg för nu är den nära :D Kramar fina du <3

Eva`s blogg

Jätte fint men jag tycker oxå det blir sött, bra med sånt lås :) en fråga bara vad jobbar du med? trodde inom vården men kanske helt fel hi hi kram å fin dag

sandra.

karaffen var väldigt söt :) den där glöggen testade mamma också men hon tyckte inte heller om den, jag själv dricker inte glögg :) hoppas du får en härlig helg <3

Carro

hur fina inredningsdetaljer?!

Eva`s blogg

Kikar in & önskar dig en fin lördag kramen <3

JUNITJEJ

Så gott det är med glögg!

Emma

Bra du är på inredning!! :) jag älskar deb guldiga ananasen 😍😍