Novas Barnkalas


Förra helgen hade Nova sitt 6 års kalas här hemma.
Frågade om vårat lokala bageri kunde göra en frost tårta, frost figurerna satt jag dit själv och egentligen hade det inte varit svårt alls att göra denna tårta själv:)
Men det underlättade lite.
 
Allts popcornen gick åt som smör i solsken.Vi gjorde inte annat än poppa popcorn:) extra kul med frost bägaren kan jag tänka mig.
vem kan motstå popcorn ur söta Olof bägaren.
 

Gjorde super enkla marängklubbor med karamellfärg och strössel,Väldigt uppskattat :)
 
Jag tycker det är trevligt med hemma kalas även om det kanske kräver lite extra av en som förälder än att man bokar ett kalas på leklandet eller bowling eller vad man nu kan tänka sig.
Man måste ha en plan och jag kan lova att det var skönt att vi var två vuxna som hjälptes åt för det ska göras saft stup i kvarten och popcornen tog slut och det skulle poppas nya och lekar ska lekas samt
Kladd o spill :)
 
Vi började med att snurra flaskan.
En lek som går ut på att födelsedagsbarnet snurrar flaskan och den flaskan pekar på får ge sin present.
 
Korv med bröd är enkelt att bjuda på när man har kalas på vintern.Sommartider går det ju alltid att grilla.
 
Istället för att rita pricka svansen på grisen körde vi tejpa Olofs näsa.Alla barn fick ett placeringskort med Olofs näsa på sin tallrik.Den fick de hålla reda på tills vi skulle pricka näsan på Olof.
Vi knöt en sjal för ögonen och snurrade runt tjejerna några varv:)

Så fin han blev våran Olof :)
 
 
Efter tårtan körde vi dansstopp.
 
Ca 30 min innan kalaset tog slut fiskade barnen fiskdamm.
Detta år fiskade vi från våran trapp och det kom upp både kalasonger och strumpor och givetvis en godispåse till varje barn:)
 
 
Så här fint var det inte när gästerna hade gått hem:)
Det popcorn precis överallt men är det barnkalas så är det.Huvudsaken var att inget kladd kom på våran nya soffa.
 
 
Ett riktig mysigt frost kalas med supergulliga tjejer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Netti Starby

Åh vad fint allt var och vilket mysigt kalas .-D Kram

Jeanette

Vilket härligt kalas hon fick.

Natalie Salazar

ååh så mysigt kalas :D

Hanna Sahlqvist aka Hannavic

Men åhhh vad fint! Minns när man själv var så liten ju :)
Många kramar från Hanna <3

angelicasvarld.blogg.se

Men så härligt det ser ut!! Va duktig du är å va fint du gjort! Hon måste varit överlycklig!

pillan

Åh Frost alltså favoriten håller än ;)

Vi har lite enklare med hemmakalas eftersom Nikki fyller på sommaren. Bara att öppna dörren och låta dem springa runt ;) Fast Filippa är född i januari så jag har ju haft flera vinterkalas också. Minns att vi hyrde nåt år emellanåt.

Fin fredag, Kram P

sandra.

grattis till henne :)
och så fint ni gjort det, tårtan ser jätte god ut :)

Susanna

Vilka härliga bilder och en underbar fin tårta, har en liten här hemma också som är tokig i frost.. vågar inte visa lillan dessa bilder för då vet jag vad som händer...har själv två födelsedagar framför mig, men det blir nog inte lika sött som det här kalaset då den ena blir 19 och andra 10 =)

Kram

Kristin/onlyfemale.se

Vilket härligt kalas!!

Kram

Mirre

Korv, frost, ballonger, tårta, verkligen ett toppenbra kalas för en 6åring =D

Fröken M

tårtan var ju jätte fin, och ibland är det bra skönt att "leja" bort jobbet !
Här gjorde jag det väldigt enkelt för mig idag.
Jag slängde bara ihop en kolapaj, sen fick ost, kex och lite salami stå för resten av fikat.
Enkelt, uppskattat och gott !
( och det bästa av allt, jag har massor med "rester" kvar att äta tillsammans med ett glas vin när jag blir sugen !! )

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Så fint du gjort det!
Vi laddar för kalas för lilla prinsessan i maj och det blir knepigt. Hon vill ha Sylvanian Familes-kalas...
Kram