U.S POLO Ralph Lauren

Även mamman i huset behöver skor :)
Egentligen var jag ute efter ett par Gant men tyvärr för smal för min breeeda fot.
Fick bli dessa Polo som jag också föll pladask för.
 
 
 

Perfekt höst/vintersko
 
Köpte en jacka som jag nu djupt ångrar så den åker tillbaka i morgon.
Passar inte riktigt i grönt.
Får bli en svart ullkappa i stället. känns mer klassiskt och tidlöst och mer mig:)
Egentligen skulle jag köpt en present till Englas kompis som har kalas i morgon men glömde totalt bort det:)
Så det passar bra att jag återlämnar den gröna parkasen och sedan köper en present direkt efter frukost.
 
Har känt mig så jäklar ledsen under denna dagen.
Tiden rusar i väg och allt kommer i fatt en.
Jag måste få tid till att tänka på allt jag gått igenom senaste tiden.
Saknaden efter mina föräldrar gör sig påmind och jag känner mig som världens ensamaste människa.
Jag saknar vänner i mitt liv.
Jag vill komma min sambo närmre vi är bara föräldrar ja lite så känns det faktiskt.
Samtidigt är jag oerhört tacksam över mitt liv såklart.
Men att ha den där axeln att luta sig emot när det blåser lite den finns inte.
Det är husbygge all ledig tid vi pratar bara hus.
Barnvakt? vem? jag har ingen släkt kvar.
Usch blir så ledsen kan man adoptera en mormor därute?
Saknar mina föräldrar o morföräldrar så enormt mkt .
Vi har såklart min sambos föräldrar mina två minstas  farföräldrar men de bor långt bort och är inte på top:)
 
jaja lite fredags svammel :)
Tjejerna ser på familjen Rysberg och vi har varit på café efter skolan och fikat(jag drack vatten)
Sedan hade Engla tandläkartid för sin tandställning som ska spännas varje vecka.
Hon är grymt duktig och snart är tänderna på plats enligt tandis:)
Jag har så mkt att vara stolt över.
Allt tar väl sin tid.
 
Önskar dig en fin kväll och jag är så tacksam som har så fina bloggvänner.
 
 
 
Netti Starby

Så himla snygga skor! :-D Kramis

Mirre

Ohh skulle vilja krama dig nu, förstår dig att det måste vara otroligt jobbigt, fy hemska tanke, jag har ju två "bonus föräldrar", som vi lärde känna via hundarna, de ställer upp väldigt mycket och jag är väldigt tacksam att jag har dem, men skulle jag inte det, skulle jag vara väldigt ensam, mina bor ju så lånt bort. Därför kan jag tänka mig in i hur det är för dig,

Jag känner mig också ensam ibl, saknar alla mina som bort så långt bort.

Kraaam

Jessica Högberg

*storkram! *
Fy så jobbigt! MEN det blir bra! Ge dig tid!

Svar: Kram
mammansprinsessor

Eva`s blogg

Men gumman jag förstår dig, oj snygga skor jag köpte mig ett par Gant kanske du sett i bloggen? i mocka ...ja vänner har jag inte heller mer än 1,2 som jag sällan träffar ...inga föräldrar dock 3 syskon o äldre barn o barnbarn men jag vet vad du känner exakt. Hade jag bott nära dig hade jag passat barnen åt er :) stor kram å upp med hakan snäckan.

Svar: Tack jo jag såg dina Gant och ville ha lika :) ja ibland blir man bara så ledsen o eftertänksam,så gullig du är som hade ställt upp underbara du. kramar
mammansprinsessor

Anonym

Godmorgon och grattis till vinsten av en smakbox matresa.
Jag behöver namn, adress och mobilnummer snarast 😊
Maila mig på [email protected]
Kram

Anonym

Godmorgon och grattis till vinsten av en smakbox matresa.
Jag behöver namn, adress och mobilnummer snarast 😊
Maila mig på [email protected]
Kram

Polly Svensson

Vilka super fina skor =). Hoppas du får en bra dag. Kramis

Natalia Richardson

Hej vännen!
Jag känner inte igen mig i att inte ha barnvakt till mina barn. Men att sakna vänner i mitt liv känner jag mycket väl igen. Synd att vi bor så långt ifrån varandra,kommer ihåg när vi bode i Skarpnäck hur roligt vi hade ihopp efter jobb och skolan.
Vet inte om dina barn skulle känna sig trygg med mig,mennar dom känner ju inte mig..
Men om ni allså du och sambon vill ut och äta middag i stockholm gå på bio osv. Får ni gärna släppa av dom hos mig i Köping. Vi kan spela spel se på film leka med hunden osv osv.

Åh så ont det gör när jag läser om din saknad efter din mamma och pappa vännen,saknar min pappa så mycket med,min värsta fara är att färlora min mamma en dag snyfft.

Finns här för dig min vän både på bloggen och i vergliga livet.
KRAM KRAM..

Svar: Jag hör av mig fina nattis,du bor ju lååångt i från oss annars vet jag att du skulle hjälpt oss. kram
mammansprinsessor

Amanda

Så snygga skor 😃

JUNITJEJ

Fantastiskt snygga! Sådana skulle jag också vilja ha.

En Vän

ETT LITET MEDDELANDE FÖR ATT BELYSA MOBBNING OCH STÖTTA DE UTSATTA:

Våren 2011 sade en 61-årig kvinna upp sig från sitt jobb på Prevent i Stockholm där hon arbetat i hela sitt liv för att Jessica Nilsson Frisk, en tjej född 1981 som ändå bara arbetade där i några år, tillsammans med sina kollegor hade hjälpt en utomstående, dömd kriminell sprutnarkoman att förtala och mobba kvinnans jämnårige son där på en oerhörd nivå bakom ryggen på henne under flera års tid. Bägge hade varit jättesnälla mot henne själva. Sonen hade precis önskat henne God Jul när allt uppdagades. När detta framkom, ljög Jessica även och påstod sig ha blivit hotad av sonen. Den nya VD:n sen endast två år, Maria Schönefeld, och även Jessicas egen chef Mats Quist, hjälpte gruppen sprida förtalet ytterligare när det hela slutligen framkom. De ljög sen ända till slutet när facket kom in för att hjälpa kvinnan. VD:n försökte t.o.m. lägga hela skulden på sonen för att ingen skulle få veta sanningen om mobbningen.

Den äldre kvinnan mådde så fruktansvärt av detta att hon först blev sjukskriven och sen sade upp sig. Hon hade då arbetat där i 41 års tid - ända sen hon var 19 år gammal, varit anställd längst av alla och hade bara fyra år kvar tills pensionen.

Sonen var lätt förståndshandikappad, hade blivit mobbad hela sitt liv och mådde redan väldigt dåligt, det visste alla. Moderns jobb var det enda och sista ställe där han inte hade upplevt att folk var elaka mot honom och alltid hade känt sig trygg. Han hade hälsat på där ända sen han var liten.

Jessica själv stod helt utanför hela tiden. Var inte ens med på ett möte. Hon bad inte ens om ursäkt när kvinnan berättade hur fruktansvärt hon mått av hennes förtal och att det var det absolut värsta hon varit med om i sitt liv och den värsta mobbning sonen utsatts för.

Den då 50-årige narkomanen, som tidigare arbetat där som vaktmästare och som andra anställda visste brukade droger även på arbetstid, vägrade den nya VD:n veta något om med motiveringen att hon varken träffat honom eller ens visste vem han var. Han fortsatte därför besöka jobbet drogpåverkad även långt efter att kvinnan sagt upp sig och var lika välkommen fortfarande. Han är dömd och finns med i Lexbase.se. Prevent jobbar just för att skapa en bättre arbetsmiljö, få ned olycksfall och motverka mobbning. Nu drivs det av en ledning som hjälper utomstående kriminella narkomaner att förtala de anställdas barn.

Uppmanar alla som tar avstånd från mobbning och maktmissbruk mot de redan svaga och utsatta, att ta avstånd från www.prevent.se och dess ledning!

ullie

Det är inte kul när man handlar o ångrar sej bäst att lämna tillbaka på en gång annars är man där o ogillar hela tiden sen inget kul med hängande kläder heller

fin kväll o sändag raring kramar

starsinlife.blogg.se

Fina skor! Ja sp kan det kännas ibland, låter tufft att inte ha föräldrar kvar :'( var bor du? Hade mer än gärna träffat o stöttat dej♡ kram

Svar: Gulle dig då:) jag bor i Sthlm kramar
mammansprinsessor

autoimmunnpfmorsa.blogg.se

Förstår hur du känner jag känner mig oxå lite ensam ibland o saknar vänner här uppe. Nästa gång jag är i Stockholm tycker jag vi ska göra ett nytt försök 😊 kram kram ❤❤