Vinterresan går till Vietnamn


För en månad sedan beställde vi vinterns semesterresa.
Denna gången går resan till Vietnamn.
Ett resmål som inte är lika exploaterat som Thailand och det ska bli så spännande.
Hela familjen är bokad denna gång och det ska bli supermysigt.
Jag har aldrig varit i Asien tidigare och detta kommer bli så spännande och annorlunda resa med ett enkelt boende.
 

 
Phu Quoc är en paradisö med kritvita stränder.
Det sägs att Thailand såg ut så här innan all turism bredde ut sig.
 
Vi har denna gång Inte valt all inclusive för det finns så mkt andra resturanger att besöka och vi vill inte hänga på hotellområdet, vi vill se så mkt mer.
Ingen Barnklubb finns tillgänglig vilket vi tyckte var superskönt, vi reser med familjen och då umgås man tillsammans. Jag reser inte bort för att lämna barnen på ngn barnklubb som de ändå inte vill vara med på.
så vi valde ett mindre ställe som inte är så överbefolkat.
 
 
Long beach resort är ett relativt nytt ställe så det finns inte så mkt omdömen om hotellet ännu men jag googlar :) Det verkar vara en skön plats på vietnamns största ö som inte ligger lång från Kambodja:) En perfekt ö för barfotaliv och vi passar på att åka till phu Quoc innan fler upptäcker detta resmål.
 
 
När går resan då?
I slutet av året lyfter vi från Arlanda och flyger direktflyg till Vietnamn där vi kommer att förbeställa egen transfer till hotellet.
 
Jag tycker det ska bli så spännande och roligt med denna familjeresa.
 
Någon som har erfarenhet från vietnamn?
 
Heléna

Det ser helt underbart ut! Hoppas ni får en fantastisk resa! Härligt att hela familjen åker den här gången <3 Hoppas din lillskrutta mår bättre <3 Kramar fina Petra <3

Svar: Tack snälla hon blev pigg fort:) kramar
mammansprinsessor

Natalia Richardson

Åh ser underbart ut. Jag tog upp i kväll med Thomas. Om inte vi skulle resa till Vitnamn innan alla turister hittar ditt. Vi får funderar om det blir Vitnamn eller Maxiko.

Svar: ja passa på nu innan det blir som Thailand:) kram
mammansprinsessor

Eva`s blogg

Men gud va skoj o där är fint har jag hört spännande o kul att ni alla åker kram

Svar: ja det blir spännande o kul att få med sig alla barnen stora som små:)kram
mammansprinsessor

Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh så spännande! :D

Svar: Tycker jag med:)
mammansprinsessor

Netti Starby

Åh vad kul att ni har bokat en vinterresa och det ser helt underbart ut! <3 Kramis

Svar: ja som vi längtar:)kram
mammansprinsessor

Asylmamma

Så mysigt att åka iväg hela familjen 😍 Ska bli kul att höra vad ni tycker sen!

Svar: Ja det blir mysigt med alla barn har ju en vuxen son som ska med. kramar
mammansprinsessor

elisabeth

ååh vad mysigt för er,jag älskar Asien :) har varit på bali i indonesien och i Thailand och jag verkligen älskar folket och omgivningen och maten ja rubbet :D har dock inte varit i Vietnam men gärna velat resa dit,du får berätta allt sen :)
ser riktigt jäkla mysigt ut och allinclusive och bamseklubbar är inte att resa tycker jag..gillar att upptäcka restauranger på egen hand och att se mer än hotellområdet.Men såklart en annan sak när man reser med barn..hoppas och tror att ni kommer att få det superbra i Vietnam med hela familjen..väldigt avis måste jag säga,men du stoppar väl ner mig i resväskan som vanligt va hahaha....kramar <3

Svar: Ja det blir spännande då jag aldrig varit där tidigare men som du säger att människorna är underbara låter toppen;)speciellt om man reser med barn. Ja men skönt o slippa all inclusive dessutom trist att käka på samma resturang i två veckors tid.skönt att slippa barnklubbar faktiskt vi får hänga på nattmarknad i stället:)såklart du åker med i väskan igen:) kram
mammansprinsessor

Amanda

Så coolt med Vietnamn, ser ju bara för himla härligt ut!!<3

Svar: Tack visst gör det:)
mammansprinsessor

ullie

men åh avis här har vi inte råd med entant som varit sjuskriven så länge kassan e slut för länge sen tråkigt

Svar: Nackdelen med att vara sjukskriven men din tid kommer 💕
mammansprinsessor